Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door eugel
#68057
Hallo Ron

download gaat niet helemaal goed daar.

Zie enkel de inhoud van een rar bestand.
Door tjabine
#68058
eugel schrijft:
Hallo Ron

download gaat niet helemaal goed daar.

Zie enkel de inhoud van een rar bestand.


Even uitpakken en alle bestanden staan daar in.

Gr Ron.
Door eugel
#68059
Hallo Ron

Hieronder een stuk van je .rar bestand. Kan de bestanden niet downloaden.

Rar!ϐs Öt`€-S(%Yy—CiÖH3 Mos\\.DS_Store • ̼”ùö¿ ÞɲÞÇ‘͑׵ÂFì®HÜR8Ý…qøÆä®@j7#nIJk{±Í·^ë7ºÛžD¨PAOJKøe%•B‰T[€T¥x("8ü ùT EJ•ðYÖÜÝ׼­ÖâU+øZžuo{ÜæsÏ³ï»›ßåùœðÎz|¾û™÷ٝ\\ï1,ü1.âî@,°ßÕäÏO¹BoªÎ˵üÇ·QÝ>ÀÈ—,‚]éw˜çCÒB„!<Èa)¤&;ôõº’¤Ø0Ï[¾bPrÓvjfÔX#˜”wtÝBˆYQ`ŽbPr§tÝBˆYPÜv‡¤„'#;îÖ=ô!âo}ˆ‡7dQ‹‘ï!D¿¾EóOd7øç›ìµ&-‹Ãjlòzç}Ĉã1{¨‘!'¯¸0`b÷‹PÙćA‡,ÔWî@?ëÛ(˜y2üG]°%&W`bT¦dÎPKÁ¾ƒ”ÜnBª¨|HÚ>W+iµ¬©{±«­åä¼­¾Þ©Ù'/–·–¢š¾Ûmc¾½Âåýw÷9þ?CÈüý2Ì¡ióXùú38'”]ü°âŒËhKâ\\7….¢&ýTá]%¥ê×)¥°×¿’ÇÑ â@´É`/ »5Îúo/âCrê]õÔ,<gC¦¿} ÿ ß XÂ…s“%·˜ãžÞñ"Ƴiâò ŲÎL(ñp¥9 àÀŠ¹õ•×EÝÎÓ[Q±ÚmþSKÙvk+@­ Þ#8k œAzúZp!¿ƒ„xÍO¸²†Š®˜sÕº†ûpÚš=R«t”â?;¾ˆý—GíPѤR(§ –örÁ>m¶Uí4˜>RêU—<¹Zt…å)ßl7°V¥EŸ«À—ôM²Ù«V‘n®T-Û ´Ú«X¦Qõ*ÞK«íyvÛWQî$¯ô©ñ™®÷²Ä/©u÷s_¹fËYg·›*ÛÔÅ‹ùv?S[aPÞsõÅRŖTU%^záoC,Rú%ô‹Á/¹ÅÑ/(¿tÌ þ¢ô ÷T±‹úõ/L¿ÙÂÿ©Q£Æ”P XÖÐR„6#d*…XÛ‹b,Å ÞŽà‹ÑÂâÁùCÀPxcís‡’>ðüÎnË:˜$[&CÏ÷# .í5<µÓÛZ'ãÆvÎZé¨4ô4N9yƒ5˜sa5 „Ø/4f–„ÞdGj R¼Õ«IžçÇã²·h$­¢mõëÊfBÊ7;\\ò#¤‡I²»†òù8Ý+BmüžŽŒK20-;W*b6݁>•^­ƒZDX›Ÿ)«EdxΖ|¼S Ÿ„ÃW ²†J +¡°Ð²Qðr
Door Erwin Lankheet
#68060
Mooie verwachting Wim bedankt hiervoor.
Toegepast op mijn website met een kleine aanpassing.

Wat mij opvalt is de hoeveelheid neerslag op dit moment 12:30 uur.
Deze is zonder decimalen voor vandaag 5mm en met decimalen 6.3mm. Blijkt ook uit het xml document 6.3mm te zijn voor het dagdeel.
Het leuke is dat de oude verwachting van Meteogroup nog steeds werkt en deze geeft
3.5mm aan. Wat mij verder opvalt is dat de 60-uurs verwachting van MeteoGroup ook nog steeds actueel is.

Nogmaals bedankt Wim voor het geleverde werk.

PS Ron: het bestand van jou kan ik wel uitpakken.
Door dibasta
#68076
eugel schrijft:
Hallo Ron

Hieronder een stuk van je .rar bestand. Kan de bestanden niet downloaden.

Rar!ϐs Öt`€-S(%Yy—CiÖH3 Mos\\.DS_Store • ̼”ùö¿ ÞɲÞÇ‘͑׵ÂFì®HÜR8Ý…qøÆä®@j7#nIJk{±Í·^ë7ºÛžD¨PAOJKøe%•B‰T[€T¥x("8ü ùT EJ•ðYÖÜÝ׼­ÖâU+øZžuo{ÜæsÏ³ï»›ßåùœðÎz|¾û™÷ٝ\\ï1,ü1.âî@,°ßÕäÏO¹BoªÎ˵üÇ·QÝ>ÀÈ—,‚]éw˜çCÒB„!<Èa)¤&;ôõº’¤Ø0Ï[¾bPrÓvjfÔX#˜”wtÝBˆYQ`ŽbPr§tÝBˆYPÜv‡¤„'#;îÖ=ô!âo}ˆ‡7dQ‹‘ï!D¿¾EóOd7øç›ìµ&-‹Ãjlòzç}Ĉã1{¨‘!'¯¸0`b÷‹PÙćA‡,ÔWî@?ëÛ(˜y2üG]°%&W`bT¦dÎPKÁ¾ƒ”ÜnBª¨|HÚ>W+iµ¬©{±«­åä¼­¾Þ©Ù'/–·–¢š¾Ûmc¾½Âåýw÷9þ?CÈüý2Ì¡ióXùú38'”]ü°âŒËhKâ\\7….¢&ýTá]%¥ê×)¥°×¿’ÇÑ â@´É`/ »5Îúo/âCrê]õÔ,<gC¦¿} ÿ ß XÂ…s“%·˜ãžÞñ"Ƴiâò ŲÎL(ñp¥9 àÀŠ¹õ•×EÝÎÓ[Q±ÚmþSKÙvk+@­ Þ#8k œAzúZp!¿ƒ„xÍO¸²†Š®˜sÕº†ûpÚš=R«t”â?;¾ˆý—GíPѤR(§ –örÁ>m¶Uí4˜>RêU—<¹Zt…å)ßl7°V¥EŸ«À—ôM²Ù«V‘n®T-Û ´Ú«X¦Qõ*ÞK«íyvÛWQî$¯ô©ñ™®÷²Ä/©u÷s_¹fËYg·›*ÛÔÅ‹ùv?S[aPÞsõÅRŖTU%^záoC,Rú%ô‹Á/¹ÅÑ/(¿tÌ þ¢ô ÷T±‹úõ/L¿ÙÂÿ©Q£Æ”P XÖÐR„6#d*…XÛ‹b,Å ÞŽà‹ÑÂâÁùCÀPxcís‡’>ðüÎnË:˜$[&CÏ÷# .í5<µÓÛZ'ãÆvÎZé¨4ô4N9yƒ5˜sa5 „Ø/4f–„ÞdGj R¼Õ«IžçÇã²·h$­¢mõëÊfBÊ7;\\ò#¤‡I²»†òù8Ý+BmüžŽŒK20-;W*b6݁>•^­ƒZDX›Ÿ)«EdxΖ|¼S Ÿ„ÃW ²†J +¡°Ð²Qðr


Ook ik krijg hem helaas niet goed binnen!:( zelfde als hierboven.:unsure:

Gr,
Peter.
Door wvdkuil
#68078
dibasta schrijft:
eugel schrijft:
Hallo Ron

Hieronder een stuk van je .rar bestand. Kan de bestanden niet downloaden.

Rar!ϐs Öt`€-S(%Yy—CiÖH3 Mos\\.DS_Store • ̼”ùö¿ ÞɲÞÇ‘͑׵ÂFì®HÜR8Ý…qøÆä®@j7#nIJk{±Í·^ë7ºÛžD¨PAOJKøe%•B‰T[€T¥x("8ü ùT EJ•ðYÖÜÝ׼­ÖâU+øZžuo{ÜæsÏ³ï»›ßåùœðÎz|¾BmüžŽŒK20-;W*b6݁>•^­ƒZDX›Ÿ)«EdxΖ|¼S Ÿ„ÃW ²†J +¡°Ð²Qðr


Ook ik krijg hem helaas niet goed binnen!:( zelfde als hierboven.:unsure:

Gr,
Peter.
Bij mij ging de download wel goed.
Als oplossing voor de .rar problemen heb ik de versie van Ron in de oorspronkelijke download gezet zoals in de eerste post: http://leuven-template.eu/wsMos.zip

Daar staan nu drie versies:
mos.php => 5 daagse zoals de oorspronkelijke Ruinen versie
mos6.php => aangepast door Ron naar 6 dagen
wsMos.php => de andere dag indeling

Wim
Door tjabine
#68082
wvdkuil schrijft:
dibasta schrijft:
eugel schrijft:
Hallo Ron

Hieronder een stuk van je .rar bestand. Kan de bestanden niet downloaden.

Rar!ϐs Öt`€-S(%Yy—CiÖH3 Mos\\.DS_Store • ̼”ùö¿ ÞɲÞÇ‘͑׵ÂFì®HÜR8Ý…qøÆä®@j7#nIJk{±Í·^ë7ºÛžD¨PAOJKøe%•B‰T[€T¥x("8ü ùT EJ•ðYÖÜÝ׼­ÖâU+øZžuo{ÜæsÏ³ï»›ßåùœðÎz|¾BmüžŽŒK20-;W*b6݁>•^­ƒZDX›Ÿ)«EdxΖ|¼S Ÿ„ÃW ²†J +¡°Ð²Qðr


Ook ik krijg hem helaas niet goed binnen!:( zelfde als hierboven.:unsure:

Gr,
Peter.
Bij mij ging de download wel goed.
Als oplossing voor de .rar problemen heb ik de versie van Ron in de oorspronkelijke download gezet zoals in de eerste post: http://leuven-template.eu/wsMos.zip

Daar staan nu drie versies:
mos.php => 5 daagse zoals de oorspronkelijke Ruinen versie
mos6.php => aangepast door Ron naar 6 dagen
wsMos.php => de andere dag indeling

Wim


Bedankt Wim,

Kunnen we nog een oplossing vinden voor de wisseling van dag en nacht temperatuur?
Het schept wat verwarring dat de dag temperatuur dan links dan rechts staat.

Vriendelijke groeten Ron.
Door wvdkuil
#68083
tjabine schrijft:
Bedankt Wim,

Kunnen we nog een oplossing vinden voor de wisseling van dag en nacht temperatuur?
Het schept wat verwarring dat de dag temperatuur dan links dan rechts staat.

Vriendelijke groeten Ron.

Daar is uitgebreid met Geert en deels met Luc over gediscussieerd.
Het probleem is dat de oude Meteoconsult verwachting de hele dag de "oude informatie" nog heeft. Er zijn immers maar twee verwachtingen per dag.

De truc die oorspronkelijk was ingebouwd was dehet enkele dagdeel weg laten als er nog maar 1 dagdeel voor de eerste dag was. De array-shift op regels 147-155 werd gebruikt. Dat heeft als nadeel dat er dan een groot deel van de dag geen verwachting over vandaag meer is.

De andere "oplossing" was om ook maar tweemaal per dag een HWA/Mos verwachting te maken, maar dan wordt de beschikbare vernieuwde / verbeterde informatie weggegooid. Ook niet zinvol.

Als alternatief heb ik wsMos gemaakt, de vakjes blijven op dezelfde plaats, de nacht wordt getoond als die er is. Maar daarvan is de layout weer wat drukker met de verticale lijn dwars door de nacht.

Dus je zou je huidige script ook zoiets kunnen laten doen. Als er alleen een nachtdeel is, maar 1 vakje en de dagkolom gewoon leeg laten

Code: Selecteer alles
WO|DO|VR|ZA|ZO|MA
DN|DN|DN|DN|DN|DN

en als er geen dag deel meer is ($dagnaam[0] <> $dagnaam[1]) de eerste kolom leeg laten
Code: Selecteer alles
WO|DO|VR|ZA|ZO|MA
 N|DN|DN|DN|DN|D 

Wim
Door amvih
#68084
Hoi Wim,

Ik gebruik de uitgebreide versie (wsMos.php) ingesteld op 7 dagen.
Wat me opvalt is dat als ik het plaatje bekijk er bij alle neerlaghoeveelheden een 0 mm wordt getoond.
Bekijk ik de .xml van hetzelfde tijdstip, dan staat daarin wel neerslag vermeld.
Vraag is dus waar blijft deze neerslag in het plaatje?

Ik heb het plaatje en een uittreksel van het .xml bestand bijgevoegd.

Voorbeeld in de .xml wordt voor:
vrijdag 8 juli 0.3 mm neerslag aangegeven, het plaatje geeft 0 mm
maandag 11 juli 0.5 mm neerslag, het plaatje geeft wederom 0 mm
dinsdag 12 juli 0.6 mm neerslag, het plaatje geeft wederom 0 mm

Wat gaat er fout?

gr.
Arie
Bijlagen
(31.33 KiB) 194 keer gedownload
Door wvdkuil
#68085
amvih schrijft:
Hoi Wim,

Ik gebruik de uitgebreide versie (wsMos.php) ingesteld op 7 dagen.
Wat me opvalt is dat als ik het plaatje bekijk er bij alle neerlaghoeveelheden een 0 mm wordt getoond.
Bekijk ik de .xml van hetzelfde tijdstip, dan staat daarin wel neerslag vermeld.
Vraag is dus waar blijft deze neerslag in het plaatje?

Ik heb het plaatje en een uittreksel van het .xml bestand bijgevoegd.

Voorbeeld in de .xml wordt voor:
vrijdag 8 juli 0.3 mm neerslag aangegeven, het plaatje geeft 0 mm
maandag 11 juli 0.5 mm neerslag, het plaatje geeft wederom 0 mm
dinsdag 12 juli 0.6 mm neerslag, het plaatje geeft wederom 0 mm

Wat gaat er fout?

gr.
Arie

Bedankt voor het vinden van deze fout. Niet alle weer-waardes werden correct doorgeteld.
Ik heb de complete download voor nieuwe gebruikers aangepast . http://leuven-template.eu/wsMos.zip

En het aangepaste script wsMos.php is bijgevoegd voor hen die de download al gebruiken.

Let op: Het script maakt pas na 1 uur een nieuwe .png. Dus verwijder eerst de oude .png uit de cache map.

Wim
Bijlagen
(5.35 KiB) 207 keer gedownload