Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door mandersp
#68138
Iets te vroeg gereageerd, de oplossing stond in de leesmij...
Regel 14 aanpassen, die staat standaard op false en moet true zijn.
Door mandersp
#68156
Hallo Wim.

Hoe krijg ik het mos script in de leuven template, het lijkt me een mooie toevoeging?
Door hvd51
#68157
@Wim

Ik heb een onvertaalde tekst gekregen:

'Drizzle' => 'Motregen',

Harm
Door wvdkuil
#68159
@hvd51 Bedankt Harm, die was er inderdaad niet.

@ mandersp Graag zoals afgesproken ALLE vragen over Leuven-Template op hetTemplate forum, niet hier.

Wim
Door mandersp
#68160
wvdkuil schrijft:
@hvd51 Bedankt Harm, die was er inderdaad niet.

@ mandersp Graag zoals afgesproken ALLE vragen over Leuven-Template op hetTemplate forum, niet hier.

Wim


Ik heb de vraag op het template forum geplaatst, sorry voor de vraag op dit forum Wim...
Door jwruitenberg
#68170
Prachtige tabel, geweldig, hartelijk bedankt!

Even een vraag: Waarop is de verwachting gebaseerd?
Door wvdkuil
#68172
jwruitenberg schrijft:
Prachtige tabel, geweldig, hartelijk bedankt!

Even een vraag: Waarop is de verwachting gebaseerd?

Kort samengevat:
De verwachting wordt gemaakt door HWA die daarvoor de gegevens gebruikt van Met.no
De xml is ongeveer gelijk aan de oude MOS/Meteoconsult xml die vanaf 1 juli net meer beschikbaar zou zijn (maar nog wel is).

De oude xml is nooit beschikbaar geweest voor HWA deelnemers met een ID van 600 of hoger.
Die ID gebruik je samen met een key om de xml op te halen.

===
De tabel kan gemaakt worden met de nieuwe HWA xml.
Om te zoeken naar eventuele fouten in de diverse scripts is er ook een versie die rechtstreeks de metno data ophaalt en een versie die yrno data gebruikt.

Wim
Door mvwissen
#68174
Hallo Wim,

Ik gebruik deze versie: http://www.meteo-gouda.nl/wsMos/wsMos2.php
Deze gebruikt toch de HWA mos afkomstig van Met.no?

Kan je de versie die de yr.no date gebruikt ook delen?
Ik zou deze ook graag willen testen maar ik weet niet waar ik het script kan ophalen?

Dank voor de moeite.

Groet, Michel, Meteo Gouda
Door wvdkuil
#68175
Goede morgen Michel,

Ik ben nu de komende dagen bezig de drie versies (HWA/Metno/Yrno) op te schonen, immers het testen levert geen nieuwe fouten op. Na het week-einde zet ik een nieuw map met de release 1 versie on-line.

Bedankt voor de interesse,

Wim
Door mvwissen
#68178
Hallo Wim,

Dank je wel voor je reactie, en dank voor alle tijd die je investeert om de scripts werkend te houden. Ik denk dat veel weeramateurs er heel blij mee zijn! Wij van Meteo Gouda in ieder geval wel!

Ik had zelf al een aanpassing gemaakt in het script
http://www.meteo-gouda.nl/wsmetno3/printfull.php

De aanpassing heeft te maken dat in dit script de windsnelheid alleen werd weergegeven in km/u.
Ik had de windkracht in bft en tekst toegevoegd. Omdat dat voor veel bezoekers een beter referentie kader geeft dan de km/u.

Is dat nog een suggestie om mee te nemen tijdens het opschonen?

Feel free om er al of niets mee te doen!

Laat maar weten wanneer de scripts beschikbaar zijn. Dan gaan we deze implementeren op onze website www.meteo-gouda.nl/verwachting-gouda
MeteoGroup zal echt wel een keer de stekker uit de mosverwachting trekken. We kunnen maar beter daarop voorbereid zijn!

Groet, Michel, Meteo Gouda