Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
#68438
HELAAS hierbij twee Voorbeelden:
Fout http://weerstationzoersel.be/weather2/i ... -2&lang=nl
OK http://www.weerstationheijen.nl/weather ... #data-area

We zijn weer terug bij het eerste bericht in dit topic:
Op 15 september is er data van 1 januari tot 12 september, we missen dan 3 dagen

Kort daarna aangepast toen we alleen de data vanaf 7 september hadden en alles ervoor er niet was.

Nu op 24 september loopt de datavoor veel stations wel weer vanaf 1 januari maar tot 21 september.
We missen dus weer de laatste dagen

Het is dus nog niet in orde,
Wim

P.S. Raadzaam om even te kopie te maken van het 2016 jaar-bestand in de cache.
xxxxxxxx-year-2016.txt
xxxxxxxx staat voor je WU stations-naam
Door jeroenzwart
#68443
Er lijkt nog meer aan de hand te zijn. Op 23 juni dit jaar had ik tijdens een heftig zware onweersbui een windstoot van 91 km/h. Deze werd voorheen netjes getoond in het overzicht. Nu staat er voor die dag een maximale windstoot van 41 km/h, nogal een verschil! Ik heb de overige data niet gecontroleerd, maar ik heb zo'n vermoeden dat er meer fouten in zitten...
Door wvdkuil
#68483
giantocr schrijft:
Schijnbaar weer problemen bij WU.
Data beschikbaar t/m 03-10-16.

Vr groet,

Piet
Vermoedelijk was het een tijdelijk probleempje.
Nu om 20:00 uur staan alle WU gegevens netjes op je site t/m de correcte tijd.
Zowel WU historie, kleurtjes als graphs.

Wim
Door jeroenzwart
#68484
wvdkuil schrijft:
giantocr schrijft:
Schijnbaar weer problemen bij WU.
Data beschikbaar t/m 03-10-16.

Vr groet,

Piet
Vermoedelijk was het een tijdelijk probleempje.
Nu om 20:00 uur staan alle WU gegevens netjes op je site t/m de correcte tijd.
Zowel WU historie, kleurtjes als graphs.

Wim


Wim,

blijkbaar toch nog niet helemaal: de windvlaagextremen worden nog steeds onjuist weergegeven op mijn site, helaas. Kijk ik bijvoorbeeld naar de extremen per maand van de windvlagen (km/h), dan zie ik het volgende (2016, eerste kolom HWA, tweede kolom WU):

- april: ______ 67.7 __ 66
- mei:_______ 69.8 __ 60
- juni:_______ 90.7 __ 50
- juli: _______ 52.2 __ 52
- augustus: __ 50.0 __ 48
- september: _ 59.8 __ 60
- oktober:____ 52.2 __ 52

Neerslagtotaal van september klopt niet: 17.7 mm (HWA, juiste hoeveelheid) en 24.2 mm (WU, onjuiste hoeveelheid)

Temperatuurextremen lijken wel juist weergegeven te worden. RV-extremen en luchtdrukextremen heb ik vergeleken met de opgeslagen data door VWS, deze komen overeen met hetgeen WU vermeld. Dus het probleem zit hem vooral in de windvlaagextremen. En verder in de neerslag van september, wellicht omdat toen het probleem zich voordeed?

Groet, Jeroen
Door amvih
#68485
Hoi Jeroen,

Ik ervaar die verschillen absoluut niet.
Ik heb even de laatste 4 maanden naast elkaar gezet en zie op een paar tienden na geen enkel verschil. Die tienden van verschil zit hem vaak in de omrekening van kph naar mph en dan weer terug naar kph, hetzelfde geld voor de neerslag, eerst van mm naar inch en dan weer terug naar mm.

1e kolom windvlaag WU, 2e kolom eigen meting windvlaag, 3e kolom neerslag WU, 4e kolom eigen meting neerslag.

sep--46--46--25--24.8
aug--40--39.7--62.1--62
jul--48--48.1--54.5--54.8
jun--46--46--89.4--89.2


Ik upload via WsWin en jij via VWS, misschien zit daar dan een verschil in?
De tabel op de website van WeatherUnderground van mijn weerstation klopt ook met mijn eigen gegevens.

Geen idee zo wat er mis is bij jou?

gr.
Arie