Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door hvd51
#70083
Christian schrijft:
hvd51 schrijft:
Als ik 't Zandt invoer krijg ik de volgende melding;

Geen data bekend voor
Helaas, voor is er geen data bekend. Kan het zijn dat buiten de Benelux ligt? In dat geval hebben we geen data beschikbaar. Ligt wel binnen de Benelux? Neem dan vandaag nog contact met ons op, dan repareren we het direct!

Uitdaging ?

Harm
Weerstationtzandt.nl


Excuses, ik heb dit bericht gisteren over het hoofd gezien.

't Zandt stond al wel in de locatiedatabase, maar de ' gooide bij het zoeken roet in het eten (uit beveiligingsoverwegingen wordt de ' altijd omgevormd zodat een database minder goed te kraken is).

Ik heb het script inmiddels zo omgebouwd dat het wel werkt :-)


Inderdaad werkt het nu: bedankt en staat nu op de site.
Harm
Door Christian
#70084
Graag gedaan :) Laat het vooral weten of jullie nog meer data in een soort widget/visualisatie op je site willen tonen.

Het enige waar ik jullie door de licentie waar wij onder vallen helaas niet aan kan helpen is onze live onweerdata, maar de GFS verwachtingdata lukt wel (bv. CAPE/Lifted Index), of een API met onweerkans..
Door Christian
#70087
baroman schrijft:
Bedankt Christian het staat erop ik heb alleen de zwarte balk scheef onder de melding staan.
Heeft dit temaken dat ik google chrome gebruik?

Groeten Ronnie..

http://www.meteoew.nl/forecast01.html


Dag Ronnie, leuk dat je de widget hebt geplaatst :laugh:

Ik zag dat het niet helemaal goed ging met de zwarte balk. Ik heb intern een oplossing doorgevoerd zodat het op je website goed gaat.

Voor iedereen heb ik nog de volgende aanvullingen, gebouwd op basis van een e-mailconversatie met een andere weeramateur.

[ul]
[li]Door taal="en" aan de script-tag toe te voegen is de widget nu ook in het Engels beschikbaar. Let er wel op dat we alleen plaatsen in de Benelux in onze database hebben staan.[/li]
[li]Door c="blabla" (blabla mag ieder ander woord zijn) aan de script-tag toe te voegen, en id="onweerwidget" in de div-tag te veranderen in id="blabla" (of dat andere woord) kun je nu het div-element waarin de widget wordt geplaatst zelf kiezen. Dat kan handig zijn als je widgets voor meerdere plaatsen wilt tonen, omdat hij in de oude situatie alles overschrijft en alleen de laatste plaats laat zien. id="widgetApeldoorn" en id="widgetEnschede" enz. maakt dit mogelijk.[/li]
[/ul]
Door Christian
#70138
eugel schrijft:
Helaas is Hengelo gld onbekend.


Dag Marcel,

Dat komt doordat Hengelo Gld in de plaatsendatabase als Hengelo (Gld) stond.
Ik heb de zoekmachine nu zo omgeschreven dat hij voor zowel Hengelo (Gld), Hengelo Gld als Hengelo Gelderland bij Hengelo (Gld) uitkomt. :laugh:

Groeten,
Christian