Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jeroenzwart
#70177
Als gevolg van storing in de ontvangst van mijn ISS-station zijn er een aantal foutieve waarden naar Weather Underground verzonden. Ik heb inmiddels de foutieve waarden verwijderd uit de datatabel, dat is relatief eenvoudig te doen.
In mijn meetreeks missen echter door omstandigheden (o.a. door uploadproblemen) meerdere data. Sommige data staat ook foutief in de meetreeks (oorzaak onbekend). In plaats van deze data te verwijderen, zou ik deze liever vervangen door de juiste data. Het wijzigen van data lijkt echter niet mogelijk onder WU, of vergis ik mij hierin? Weet iemand of en hoe de data via WU gewijzigd kan worden? En als dat niet mogelijk is: weet iemand of de data nog via andere wegen te wijzigen valt?
Door pb2rdf
#70197
Jeroen, als je weatherlink gebruikt voor upload naar wunderground heel makkelijk.

Via menu File naar Wunderground Settings.


Ga naar gedeelte : Upload archive Observations.
Selecteer start en eind datum van de data die je wilt uploaden.
Starten, en wachten tot het klaar is.
Als test kan je het voor een uur doen.
Je hoeft geen rekening te houden met data die al geupload is.

Wijzigen van data op, via website WU is niet mogelijk.

Groet, Peter
Door WSParkstad
#70199
pb2rdf schrijft:
Wijzigen van data op, via website WU is niet mogelijk.

Groet, Peter



Kan aan mij liggen maar is wel mogelijk hoor, althans al paar keer uitgevoerd, naar je website gaan bij WU
Dan Table aan klikken en dan zie je een hele reeks data, helemaal rechts staat EDIT, daar op klikken en men kan de data veranderen op de site van WU.

Succes.

Marcel.
Door pb2rdf
#70201
WSParkstad schrijft:
pb2rdf schrijft:
Wijzigen van data op, via website WU is niet mogelijk.

Groet, Peter



Kan aan mij liggen maar is wel mogelijk hoor, althans al paar keer uitgevoerd, naar je website gaan bij WU
Dan Table aan klikken en dan zie je een hele reeks data, helemaal rechts staat EDIT, daar op klikken en men kan de data veranderen op de site van WU.

Succes.

Marcel.


Marcel,
Edit werkt wel, maar alleen om een record, datapoint te verwijderen.
Niet om te corrigeren, toe te voegen.
Net nog even geprobeerd en uitgetest.

Peter
Door WSParkstad
#70202
Correct Peter.

Het is alleen maar verwijderen van foute data.
Samen komen we eruit en maken we err een fijne hobby van ;-)

Groetjes, fijn weekend.

Marcel.
Door jeroenzwart
#70204
pb2rdf schrijft:
Jeroen, als je weatherlink gebruikt voor upload naar wunderground heel makkelijk.

Via menu File naar Wunderground Settings.


Ga naar gedeelte : Upload archive Observations.
Selecteer start en eind datum van de data die je wilt uploaden.
Starten, en wachten tot het klaar is.
Als test kan je het voor een uur doen.
Je hoeft geen rekening te houden met data die al geupload is.

Wijzigen van data op, via website WU is niet mogelijk.

Groet, Peter


Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik helaas VWS om naar WU up te loaden. Naar mijn weten is het in VWS niet mogelijk om opnieuw periodes naar WU te uploaden. Blijkbaar dus wel met Weatherlink. Maar kan ik dan via Weatherlink de data corrigeren? Moet ik alleen een methode zien te vinden om de data van VWS naar Weatherlink te krijgen... Heb je nog tips? Alvast bedankt!

Groet, Jeroen
Door pb2rdf
#70205
jeroenzwart schrijft:

Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik helaas VWS om naar WU up te loaden. Naar mijn weten is het in VWS niet mogelijk om opnieuw periodes naar WU te uploaden. Blijkbaar dus wel met Weatherlink. Maar kan ik dan via Weatherlink de data corrigeren? Moet ik alleen een methode zien te vinden om de data van VWS naar Weatherlink te krijgen... Heb je nog tips? Alvast bedankt!

Groet, Jeroen


Jeroen,
De logger van je Davis console bevat max 513 recordpages.
Dus afhankelijk van je archive interval kan je teruggaan van bijna 2 dagen(1min) naar 8 dagen(5min) naar 2 weken (10min)

Je kan met WL alleen die data opnieuw uploaden naar wunderground.
Omdat je geen historie hebt in WL.
Je moet wel de wunderground module laden, starten onder WL.
Zie daarvoor info op wunderground :
http://wiki.wunderground.com/index.php/PWS_-_WeatherLink

Afhankelijk wat je wilt verbeteren kan je in WL record voor record specifieke gegevens aanpassen.

Maar je kan alles ook zo laten, het is een kleine hikup.
En voor wunderground is het verder niet belangrijk.

Dus het is aan jou hoeveel tijd en moeite je er in wilt stoppen.

Anders kan je je vraag ook misschien nog stellen bij :
https://www.ambientweather.com/westfo.html

Ik heb geen kennis van VWS ;-)
Kijk eventueel hier :
https://www.wxforum.net/index.php?topic=7188.0


groet, Peter
Door jeroenzwart
#70211
pb2rdf schrijft:
jeroenzwart schrijft:

Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik helaas VWS om naar WU up te loaden. Naar mijn weten is het in VWS niet mogelijk om opnieuw periodes naar WU te uploaden. Blijkbaar dus wel met Weatherlink. Maar kan ik dan via Weatherlink de data corrigeren? Moet ik alleen een methode zien te vinden om de data van VWS naar Weatherlink te krijgen... Heb je nog tips? Alvast bedankt!

Groet, Jeroen


Jeroen,
De logger van je Davis console bevat max 513 recordpages.
Dus afhankelijk van je archive interval kan je teruggaan van bijna 2 dagen(1min) naar 8 dagen(5min) naar 2 weken (10min)

Je kan met WL alleen die data opnieuw uploaden naar wunderground.
Omdat je geen historie hebt in WL.
Je moet wel de wunderground module laden, starten onder WL.
Zie daarvoor info op wunderground :
http://wiki.wunderground.com/index.php/PWS_-_WeatherLink

Afhankelijk wat je wilt verbeteren kan je in WL record voor record specifieke gegevens aanpassen.

Maar je kan alles ook zo laten, het is een kleine hikup.
En voor wunderground is het verder niet belangrijk.

Dus het is aan jou hoeveel tijd en moeite je er in wilt stoppen.

Anders kan je je vraag ook misschien nog stellen bij :
https://www.ambientweather.com/westfo.html

Ik heb geen kennis van VWS ;-)
Kijk eventueel hier :
https://www.wxforum.net/index.php?topic=7188.0


groet, Peter


Peter,

Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Aanpassingen via WL worden denk ik inderdaad wat te arbeidsintensief. Ik ga me dus maar eens verder verdiepen in de door jouw aangegeven links. Bedankt daarvoor!

Groet, Jeroen