Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
#70378
PROBLEEM: swfobject.js werkt niet meer (goed) met de laatste versies van Chrome en Edge
Ook andere browsers zullen waarschijnlijk binnenkort niet meer werken zoals verwacht.

WAT IS swfobject.js: Dit script controleert of de browser van de bezoeker FLASH geladen heeft en zo niet
[ul][li]wordt er een boodschap getond.
Weather Display Live
You need to install v8, or greater, of Flash Player from Adobe and have javascript enabled to view Weather Display Live.
[/li][li]Of worden er alternatieve scripts uitgevoerd zonder FLASH.[/li][/ul]
De ondersteuning van swfobject.js is enkele jaren geleden gestaakt en blijkt nu met de laatste versies van Chrome en Edge niet meer te werken.

Hoe werkte het in het verleden:
1. swfobject.js wordt geladen
2. controleert of er FLASH ondersteund wordt,
2.1 zo ja wordt WD-Live of een ander FLASH script geladen over de "foutboodschap" heen
2.2 Zo nee stopt swfobject en ziet de bezoeker de boodschap
of
2.2 De alternatieve scripts worden geladen (bij de Leuven-Template zijn dat de gauges).

Wat zie de bezoeker nu:
a. Bij Chrome en andere browsers: swfobject denkt dat er geen FLASH mogelijk is en stopt
b. Bij Edge is er alleen een blanco scherm, blijkbaar loopt er daar iets helemaal verkeerd.

Welke FLASH scripts zijn er zoal:
1. WD-Live
2. WU-rapid fire
3. Yowindow
4. enkele Meteoplug scripts
5. MeteoWare live

Als deze scripts direct (dus zonder swfobject) geladen worden dan krijgt de bezoeker de keuze om FLASH te laden voor zijn/haar bezoek aan uw site.
Met swfobject er tussen is er die keuze niet (bij Chrome en Edge).

Via BNLWN heb ik enkele tientallen websites bezocht die WD-Live gebruiken en allemaal gebruikten ze swfobject als tussen station. Die scripts zijn dus aan vervanging toe.

Wim
Door Meteo Hoogeveen
#70381
In Edge werkt het bij mij ook niet, ook al staat flash gebruiken aangevinkt. In IE 11 werkt het wel.

In Google Chrome werkt flash wel bij mij. Ik heb wel de sites apart moeten invoeren,zodat Chrome flash het mag tonen van deze sites.

Groet,

Bert
Door teesee64
#70382
Ik denk niet dat er een nieuwe versie van WD-Live komt. Op zich wel jammer maar er zijn voldoende alternatieven beschikbaar.

De makers van Yowindow hebben aangegeven geen tijd te hebben om een html5 versie van het script te schrijven. Dus ook dat script kan in de prullenbak..
Door Snarf2000
#70398
Het zal er wel op uit draaien dat WD-Live bij de meeste stations vervangen gaat worden door de Steel-Gauges.
Dat is een van de weinigen die een beetje look-a-like zijn met WD-Live

Of er moet nog een andere leuke uit de hoge hoed komen.

Frans