Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
#71118
eugel schrijft:
inmiddels wat bijgewerkt

#$useOwnFile = true;
$useOwnFile = true;

echter de volgende melding onder ws_luftdaten.php

Warning: file_get_contents(./luchtkwaliteit/data/last_luft_data.json): failed to open stream: No such file or directory in /home/hengelog/public_html/luftdaten/ws_luftdaten.php on line 722


moet ik de regel

$useOwnData = $useOwnDir.'last_luft_data.json';

aanpassen?

Nee, zie vorige bericht, de startmap moet worden aangepast.
Wim
Door eugel
#71119
Hallo Wim

heb een extra puntje gezet.
Krijg al meer te zien nu. Echter nog een foutmelding.

Warning: file_get_contents(../luchtkwaliteit/data//data-esp8266-15567307-20180311.csv): failed to open stream: No such file or directory in /home/hengelog/public_html/luftdaten/ws_luftdaten.php on line 722

Er mist nog wat.
Door wvdkuil
#71120
Ja, de data van de afgelopen 24 uur zoekt het bestand van gisteren 20180311.csv. Maar dat is er (nog) niet. Na vannacht 00:00 uur verdwijnt dat bericht ook. Want dan is gisteren vandaag :)

succes, Wim
Door eugel
#71121
Top wim

Had niet naar de datum van het csv bestand gekeken.

Bedankt voor je snelle hulp.
Door Heersje
#71221
De puntjes nekten mij ook en dus voor anderen die eventuele problemen hebben het volgende bij de lees mij eerst instructies voor de luftdaten script.

Ook bij mij werkt de eerste standalone test alleen als ik naar ..\\data verwijs
dus met 2 puntjes.

Als je dan later volgens instructies de bestanden naar _my_scripts verplaatst moet je het daar weer veranderen in .\\data met 1 puntje

misschien ligt het aan de eigenaardigheden van mijn server maar als je dus foutmeldingen krijgt bij de standalone dat hij het json bestand niet kan vinden en bij de volgende stap je data niet op je webpagina verschijnt kijk dan eens naar die puntjes B)

Wim bedankt voor weer een mooie uitbreiding

succes Jean-Paul
Door relin
#71222
Ik heb dus gisteren een nieuwe sensor in elkaar gezet en deze werkte wel naar behoren en was via het netwerk te benaderen.

Heb toen meteen de upload naar eigen webserver ingesteld en idd ook lopen proberen om dit aan de praat te krijgen. Maar toen ik de leesmijEERST van Wim goed las ontdekte ik de puntjes en ben daarmee gaan stoeien.

Ach duurde even, maar was een leerzaam moment.

En de eigen upload is uitgebreider dan via Luftdaten.
Een "like" voor Wim.

Gr Remko
Door lammertsm
#71244
Is er nog een download link beschikbaar voor de scripts t.b.v. de leuven-template?
Door herent
#71247
lammertsm schrijft:
Is er nog een download link beschikbaar voor de scripts t.b.v. de leuven-template?

Het is 1 script zowel voor eigen-website/Saratoga/Leuven
Voor specifieke "leuven" vragen is er het template forum

Download-link: Is verstopt geraakt tussen alle andere berichten hier op het forum:
http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer ... ge-6#68452

Deze week komt er een volgende versie, maar de documentatie moet nog aangepast worden.
Succes,
Wim
Door lammertsm
#71250
herent schrijft:
lammertsm schrijft:
Is er nog een download link beschikbaar voor de scripts t.b.v. de leuven-template?

Het is 1 script zowel voor eigen-website/Saratoga/Leuven
Voor specifieke "leuven" vragen is er het template forum

Download-link: Is verstopt geraakt tussen alle andere berichten hier op het forum:
http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer ... ge-6#68452

Deze week komt er een volgende versie, maar de documentatie moet nog aangepast worden.
Succes,
Wim


Bedankt!
Door lammertsm
#71251
Moet de map nog speciale rechten hebben om er de bestanden te mogen neerzetten?
Krijg de eigen api (upload eigensite) niet werkend.



Code: Selecteer alles
#
$useOwnFile     = true;
#$useOwnFile     = true;
#
$useOwnDir      = '../luchtkwaliteit/data/';   
$useOwnData     = $useOwnDir.'last_luft_data.json';
#


sensordata.php staat in de map luchtkwaliteit (emmenzuidwest.nl/weather/luchtkwaliteit/sensordata.php)

De overige scripts staan in emmenzuidwest.nl/weather/luftdaten/

Configuratie van de sensor

Verzend data naar eigen API
Serveradres emmenzuidwest.nl
Pad weather/luchtkwaliteit/sensordata.php
Poort 80
Gebruiker (leeg)
Paswoord (leeg)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11