Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
#71143
VRAAG: Zijn er nog andere HWA leden dan Marcel/Parkstad die de Purpleair sensor gebruiken?
Opde Purpleair kaart zijn er maar een achttal gebruikers in onze regio.

Er is nu ook voor Purpleair een bijgewerkt script zoals voor de Luftdaten sensors. Maakt ook gebruik van een oplaad-script naar de eigen server. Toont pm1, pm2.5 en pm10 inclusief 24 uurs waardes

Zowel de Luftdaten als de Purpleair staan nu onder elkaar op mijn eigen website om te testen.


De andere versie van het Purpleair-script gebruikt de data uit de database van Purpleair, dat is alleen pm2.5
die versie is al een tijdje werkzaam op de site van Marcel

Als er geen verdere gebruikers zijn dan kan de verdere discussie gewoon rechtstreeks.

Wim
Door WSParkstad
#71148
Hallo @All,

Ben bang dat ik de enige blijf samen met jouw Wim in onze regio.

Wat ik zeer mooi vindt is het bekijken op jouw site wat betreft metingen tussen die 2 verschillende methodes.

Enige verschil van de Purpleair is dat hij ook pm1 meet.
Misschien dat er nog users bij komen in de toekomst.

Tijd zal het leren.

Maar wederom bedankt voor deze mooie ontwikkeling en het template nog meer informatie verstrekt, voor mij het template.

Marcel.
Door AenG
#71153
Ik zat er ook aan te denken om een purpleair te bestellen, maar er komen zoveel extra kosten bij zodat het aardig oploopt.
Hij is nog steeds niet in Europa te koop, dus dat wordt geen hardloper.


Gr. Geert
Door WSParkstad
#71156
AenG schrijft:
Hij is nog steeds niet in Europa te koop, dus dat wordt geen hardloper.


Gr. Geert


Klopt de kosten zijn toch de boosdoener voor ons, daar in tegen heb ik bewust gekozen aangezien het gemakkelijke, het solderen en dingen bedenken voor behuizing etc heb ik niet meer zo, vroeger vond ik het wel fijn om te hobby'n en ja nu is alles bijna kant en klaar te verkrijgen en dus een gemak en ja misschien ook luiheid of tijden verkeerd in plannen ;-)

Maar goed ik ben zeer tevreden met de Purpleair en kreeg de tip van een iemand dat ik moet kijken of men een kennis heeft in Amerika en dat deze besteld op zijn adres, andere doos eromheen verpakt en dan als verjaardag cadeau opstuurt of met gewoon zijn eigen naam.

Of dat waar is weet ik niet en te laat om het uit te proberen ;-)

Hoop zelf dat er wel nog een paar bij komen en ja waarom, dan zijn die gene die hem al hebben in Nederland niet zo alleen, grapje.

Groetjes,

Marcel.
Door Toulon7559
#71159
Gezien de omvang zal het altijd een pakketje zijn en geen brief die 'ongemerkt' reist.

Het verhaal van 'verzenden door vrienden' vanuit VS klopt in zoverre, dat dan wel een aangepaste waardeverklaring moet worden bijgevoegd.
Ook loop je risico van trage reis en verlies, want de amerikaanse posterijen zijn niet (meer) bekend als heel betrouwbaar.
Het alternatief is gebruikmaken door je vrienden van UPS of DHL, maar dan wordt je op een andere manier een rib uit het lijf gescheurd ........
Door AenG
#71160
WSParkstad schrijft:
AenG schrijft:
Hij is nog steeds niet in Europa te koop, dus dat wordt geen hardloper.


Gr. Geert


Klopt de kosten zijn toch de boosdoener voor ons, daar in tegen heb ik bewust gekozen aangezien het gemakkelijke, het solderen en dingen bedenken voor behuizing etc heb ik niet meer zo, vroeger vond ik het wel fijn om te hobby'n en ja nu is alles bijna kant en klaar te verkrijgen en dus een gemak en ja misschien ook luiheid of tijden verkeerd in plannen ;-)

Maar goed ik ben zeer tevreden met de Purpleair en kreeg de tip van een iemand dat ik moet kijken of men een kennis heeft in Amerika en dat deze besteld op zijn adres, andere doos eromheen verpakt en dan als verjaardag cadeau opstuurt of met gewoon zijn eigen naam.

Of dat waar is weet ik niet en te laat om het uit te proberen ;-)

Hoop zelf dat er wel nog een paar bij komen en ja waarom, dan zijn die gene die hem al hebben in Nederland niet zo alleen, grapje.

Groetjes,

Marcel.


Ik heb hetzelfde. Dat zelf bouwen heb ik ook een beetje gehad, dus ik zocht een kant en klaar oplossing. Ik wacht gewoon nog even af of er een goedkoper alternatief komt.

Gr Geert (pa3cps), ook een amateur.
https://www.qrz.com/db/pa3cps
Gebruikersavatar
Door Goris
#72259
Ik heb het maandag besteld en vrijdag binnen gehad niet gecontroleerd door de douanen dus netto prijs. is geinstaleerd en stond binnen enkele seconden op de kaart.
Groeten Louis
Meteoroosendaalwest.nl