Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
#73125
Vincent,

Zoals Wiki en andere internet-geschriften duidelijk maken, is de definitie voor DegreeDays bijna verschillend per land en per toepassing.
In Nederland werken ze voor de agrarische sector bijv. met het begrip Temperatuursom en in Duitsland met Grünland-temperatuur.
Zo zul je nog meer specifieke aanduidingen kunnen vinden per bedrijfstak.
Daarom geen eenduidig antwoord mogelijk op je vraag:
voor je eigen toepassing gewoon een keuze maken die aansluit bij een bepaalde, algemene toepassingsgroep.
Door wsepe
#73127
Ik heb even gekeken hoe davis het doet met haar NOAA rapporten vanuit weatherlink. Het viel met op dat op 30 maart (warmste dag tot nu toe) bij mij zowel heat deg days als cool deg days vermeld waren.
Zij berekenen bij elke meting een heat deg days als cool deg days en tellen dat dan gedurende de dag bij elkaar op.
Concreet : basistemperatuur is 18 graden. Stel huidige temperatuur is 7 graden. Jouw interval metingen gaan elke 5 minuten, dus 288 metingen per dag.
Cool deg days = oude waarde + (18-7)/288 graden
Heat deg days = oude waarde + 0
Omgekeerd als de temperatuur boven de 18 graden uitkomt, dan blijft de cool deg days hetzelfde en wordt de heat deg days dus hoger. De waarden kan dus nooit lager worden. Je zult dan per berekening moeten bekijken of de waarde hoger of lager ligt en of het een cool of heat deg days is.

Om het te vereenvoudigen. Ik heb enkele willekeurige dagen van mij doorgerekend zo met 1 waarden per uur. Dus 24 waarden per dag. Deze geeft al een hele goede waarde.