Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Gebruikersavatar
Door arjang
#74030
Hallo allemaal,

Ik gezien dat er een aantal een website vermeld hebben bij hun gegevens.
Is er ook een totaal overzicht van de sites van de leden?
Ik ben zelf ook bezig met een eigen ontwerp, maar omdat ik hier totaal nieuw ben weet ik niet wat en hoe de gegevens te tonen. Hoop hier dan ideeën op te doen.

Arjan
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74031
Er is voor HetWeerActueel geen publieke totaallijst van alle leden-websites.
ALS een forumlid een eigen website heeft, dan zijn er in het HWA-Forum 2 waarschijnlijke plekken voor publicatie van de weblink:
- als onderdeel van de handtekening onder zijn forumberichten
- op de voorlaatste regel van de Info-webpagina voor zijn station.

Een alternatieve ingang met kans op resultaat is (soms) een Google-zoekslag met de stationsnaam i.c.m. 'meteo' of 'weer'.
Gebruikersavatar
Door herent
#74032
arjang schreef: 20 mar 2022, 19:02 Hallo allemaal,
.
Ik gezien dat er een aantal een website vermeld hebben bij hun gegevens.
Is er ook een totaal overzicht van de sites van de leden?
Ik ben zelf ook bezig met een eigen ontwerp, maar omdat ik hier totaal nieuw ben weet ik niet wat en hoe de gegevens te tonen. Hoop hier dan ideeën op te doen.
.
Arjan
.
Hallo Arjan,
.
Niet voor HWA, maar wel voor BNLWN (Benelux Weer Netwerk) heb ik zo'n lijst van ruim 100 weerstations.
http://www.beneluxweather.net/
klik op de tab "Actuele condities"
Op ieder station (plaatsnaam - 2de kolom) kan je klikken en je wordt doorgeleid naar de weer-website van dat station.
.
Je zult zien dat er veel (misschien wel 50%) "op elkaar lijkende" websites zijn.
Ze maken gebruik van de 3 meest voorkomende "template" websites die je na installatie aan kunt passen aan je eigen situatie. Of ze hebben een weer-website die door derden wordt onderhouden zoals "Awekas" of "EigenWeer"
.
Maar de meeste andere hebben een eigen website gemaakt waar je zeker op leuke ideeën komt voor je eigen website.
.
Willem