Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door Jpeeters
#72986
Hoi ik ben Jan, 50 jaar woonachtig in gelderland. Ik heb veel ervaring in de electronica ontwikkeling en microprocessors en ben op dit moment bezig met een groot weerstation project welke ook fijnstof kan meten en deze data via lora verzend naar mijn automatische irrigatiesysteem van mijn tuin. Als jullie vragen hebben over electronica/pic microprocessoren schroom dan niet en stel ze. Wellicht kan ik helpen.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#72987
Jan,

Van harte welkom!
.
Zeker m.b.t. de Lora-toepassing kunnen we wel wat inbreng gebruiken!
Er zijn nu wel kant-en-klare, langere-afstand PWS-configuraties met LoraWAN en SigFox, maar speciaal t.a.v. extra-standalone-sensoren-op-afstand is een uitbreiding nog hard nodig.

MVG, Anton
Door Jpeeters
#72988
Ik gebruik lora voornamelijk voor p2p verbindingen. Het werkt beter en betrouwbaarder dan de 433Mhz tranceivers. Daarnaast haal ik makkelijk 2 km afstand in de dichtbebouwde stad wat voldoende is om ook meteodata van familie dichtbij e.d. te ontvangen. Zelf maak ik gebruik van de reyax modules die zich gemakkelijk laat aansturen met open AT commandos.