Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door tammojan
#73199
Ik beheer de weerdata van de weermast van stichting CAMRAS op het Dwingelderveld (naast de grote radiotelescoop). Deze weermast is jaren geleden door het KNMI geplaatst, hij is voor het laatst 4 jaar geleden geijkt. Het station heeft een anemometer (op 20 meter), temperatuur- en luchtvochtigheidsensors. Dus geen luchtdruk en regen. Ik zal wel wat software moeten schrijven om de data in het juiste format aan te leveren, als iemand een link naar de documentatie daarvoor heeft dan hou ik me aanbevolen. De data gaat nu naar weatherunderground, wow.knmi.nl en sylphide.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73202
Welkom!

Er zijn vele wegen om data naar de server van HetWeerActueel te sturen.
Zie bijv. het middenstuk van de webpagina https://www.hetweeractueel.nl/meedoen/

Voor WsWin en WeeWX is de betreffende handleiding herschreven en in forumrubriek WsWin resp. Software Overig te vinden.

Je vermeldt dat al stationsdata naar WUnderground gaan:
daarvan zou je gebruik kunnen maken om via PWSDashboard data naar HWA te sturen.
PWSDashboard instellen met de WUnderground-account als databron:
even rondkijken in de forumberichten voor benodigde info welke php-link je moet doorgeven naar HetWeerActueel als 'ophaal-url'. Bijv. hier

MVG, Anton