Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door Weerstation Vorden
#74433
hallo, dit is mijn nieuwe weerstation. ooit was ik lid als Doornenburgweer, maar na de verhuizing naar Vorden hier een weerstation opgezet. Een Davisweerstation met de oude meteobride ( licentie 009), meegenomen uit Doornenburg. Locatie tegen de bebouwde kom aan, wel veel hoge bomen hier, dus de windmeting wordt voor bepaalde hoeken beïnvloed. website is als de naam van het weerstation weerstationvorden. Voor het werk enige ervaring met TTN, vooral opgedaan in eigen vrije tijd om bij te blijven. groeten
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74434
Welkom terug!

Inderdaad zul je mogelijk in Vorden door al die bossen en houtwallen meer reden voor B-klassificatie ondervinden dan in Doornenburg:
niet getreurd, want ;) je hebt veel ‘lotgenoten’ in het mooi groene Oost-Nederland en die kunnen daar prima mee leven.

Binnenkort weer je station online te zien voor HWA?

Mvg, Anton
Door Weerstation Vorden
#74436
Dank je Anton,

ja wil we wel aanmelden maar kan de aanmeldfile niet vinden. de upload file staat al op de website, maar ik zal wel wat moeten invullen. Bij jou alles goed met de Lorawan?
groeten, gerard
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74438
Gerard,

LoRaWAN heeft nog steeds mijn belangstelling als optie voor verbetering van mijn verbindingen,
maar upkeep van de andere delen van de configuratie krijgt (al lange tijd) voorrang.

Mijn eerste doel-applicatie voor LoRaWAN is in de richting van een grondwaterpeiler (met analoge interface), met bijbehorende T&H-melder zoals een SHT31.
Zo'n peiler zal gebruikelijk op redelijke afstand stand-alone staan van het basisstation en de meetfrequentie mag laag zijn.
Een Marvin_met_zonnevoeding zou dat moeten kunnen invullen.
;-) Opbouw van zo'n opstelling is niet alleen software werkend maken, maar begint 'fysiek' met grondboren tot voldoende diepte, handpeilen,
ondertussen de hele elektronische keten provisorisch testen incl. weatherproof verpakking,
en - als alles OK bevonden - dan pas de hele opbouw ter plaatse brengen ........


MVG, Anton