Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
#74305
Door een storing van de meteobridge is weerstation Siebengewald tijdelijk buiten gebruik. Zoals zo vaak treedt er juist een storing op als je een paar dagen niet thuis bent. :cry:
Het was mij afgelopen dagen opgevallen dat de minimumtemperatuur sinds 21 september steeds niet werd geregistreerd of als 0 graden werd weergegeven. Gisteren en vandaag kwam daarbij dat de neerslag - die er toch daadwerkelijk viel - niet geregistreerd werd. Vandaag teruggekomen en de meteobridge nader geïnspecteerd. Het bleek dat het ISS station sinds 21 september niet meer werd ontvangen, of beter gezegd niet meer in de database werd opgeslagen. Veel waardes werden desondanks toch naar de site geupload, waardoor ik dus niet direct argwaan had gekregen. Maar de database was vanaf 21 september 12:00 voor alle ISS sensoren toch echt leeg. Na de meteobridge gereboot te hebben, bleken de waardes wel weer in de database opgenomen te worden. Echter de waardes van 21 september 12:00 tot 24 september 14:00 ontbraken nog steeds in de database.
Via Weather Underground heb ik getracht zoveel mogelijk waardes daarvan terug te halen, maar bij het invullen van de ontbrekende waarden in de database ging het mis. Ineens gaf de meteobridge een vreemd scherm en toen het 'terugkeerde' naar de 'normale' menu-opbouw verschenen er ineens allemaal meldingen dat ik zaken moest invullen en accorderen. De meteobridge gaf aan dat er geen database aanwezig is :o en alle gekoppelde stations (in totaal 5 stuks) bleken 'verdwenen'. Alles uploadgegevens waren eveneens verdwenen, evenals de invoer van het netwerk, alhoewel de meteobridge nog wel bereikbaar is via het ingestelde IP-adres.
Ik zit echter wel met een groot probleem. Door wijzigingen in het netwerk en een zeer drukke periode heb ik lange tijd geen backup gemaakt van de database, zeker een aantal maanden. Ik heb geen idee hoe ik de database weer kan benaderen. Is er iemand die mij daarbij kan helpen? Ik ga er namelijk van uit dat de database nog wel aanwezig moet zijn, aangezien ik daar behalve de toegevoegde waardes verder niks aan gewijzigd heb. Ik heb zodoende ook nog niet de stations (met de sensoren) opnieuw aangemeld, aangezien ik bang ben dat dan wél de database wordt overschreven en ik alsnog alle data van de afgelopen maanden kwijt ben.

Groet,

Jeroen
#74308
Het weerstation is inmiddels weer in gebruik. Gelukkig is het met een sisser afgelopen. Na alle stations weer te hebben aangemeld en alle instellingen weer ingevoerd te hebben (gelukkig heeft de nieuwe versie een optie om deze op te slaan! :) ) deed ook de database het weer. Alleen de luchtdruk wordt niet juist weergegeven. De offset die ik daarvoor hanteerde kon ik helaas niet terugvinden in mijn notities :( . Ik zal vandaag een nieuwe calibratie doen, zodat deze dan ook weer juist wordt weergegeven. Nu is het zaak om een goede (automatische) backup van alles te maken ;) .