Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
#16207
Vanmorgen iets voor 10 uur werden de gegevens niet geüpload. Na een telefoontje ben ik even gaan kijken en tot mijn grote verbazing start de Windows niet meer op!
Zodra ik het opstartscherm van XP te voorschijn krijg komt er in een flits een blauwe scherm en start het opnieuw op, dit ging dus de hele tijd door.

Dan nog leuker, Windows cd kan ik niet vinden, fraaaaaaai! Dus op naar de illegale versie, downloaden en dan cdtje pakken maar op een 1 of andere manier verliep dit niet helemaal lekker, opeens kwam het in mij op dat mijn Windows cd boven lag :D
Na het opnieuw installeren van de windows kon ik via het bootmenu de data en foto's backuppen.

Nu kleine ander half uur later ben ik weer up en kan de weergegevens hun werk weer doen :) al met al een zware dag maar gelukkig toch up gekregen!

Om de data niet te verliezen worden de gegevens altijd geupload, om het nu nog wat veiliger te maken heb ik een 3de HD erin geplaatst speciaal voor de weergegevens :)