Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door JPC
#60499
Als ik o.a mijn temperatuur grafiek vergelijk met die bij het HWA, dan klopt er niet veel meer van. Ook de andere grafieken lijken nergens op.
Door Luc
#60500
De fout laag inderdaad bij HWA. De uploadfile van één van de deelnemers is corrupt geraakt. Daardoor crashte het importeren van de data voordat alle stations aan de beurt zijn geweest. Ik heb het betreffende station even uit de import gehaald en de eigenaar benaderd.

Normaal als er iets niet klopt in een uploadfile, dan wordt het station automatisch overgeslagen. In deze specifieke situatie is dat niet gebeurd. Deze uitzondering ga ik afvangen, zodat dit in de toekomst niet meer kan voor komen.

Binnen nu en ca 1 uur zullen grafieken/kaartjes e.d. ook weer normaal zijn.

Mvgr,
Luc
Door Jannes
#66816
Hoi Luc

Waarom word mij laagste temp weggefiltert. Delfzijl is niet de laagste temp ik heb min 11,6 graden!!
Door Overijse
#66825
Jannes schrijft:
Hoi Luc

Waarom word mij laagste temp weggefiltert. Delfzijl is niet de laagste temp ik heb min 11,6 graden!!


@Jannes,

Geen filter te zien op Roodeschool, laatste filter die geplaatst werd was een temperatuurfilter van minder dan 24 hr op 8 oktober 2014.

edit : Blijkbaar gaat dit over de extremenpagina Mintemp van deze ochtend, ik neem via een sluipweg contact op met Luc om te kijken wat hier aan de hand is.

edit edit : zou kunnen te maken hebben met één of andere formule die Luc enkele jaren geintroduceerd heeft en tijdens de seizoenen moet gewisseld worden ???? (denkpiste van mezelf)

Mvg
Kris
Door Overijse
#66828
Overijse schrijft:
Jannes schrijft:
Hoi Luc

Waarom word mij laagste temp weggefiltert. Delfzijl is niet de laagste temp ik heb min 11,6 graden!!


@Jannes,

Geen filter te zien op Roodeschool, laatste filter die geplaatst werd was een temperatuurfilter van minder dan 24 hr op 8 oktober 2014.

edit : Blijkbaar gaat dit over de extremenpagina Mintemp van deze ochtend, ik neem via een sluipweg contact op met Luc om te kijken wat hier aan de hand is.

edit edit : zou kunnen te maken hebben met één of andere formule die Luc enkele jaren geintroduceerd heeft en tijdens de seizoenen moet gewisseld worden ???? (denkpiste van mezelf)

Mvg
Kris


edit edit vermoeden werd inmiddels bevestigt, voor de iedereen die er interesse in heeft terug te vinden op http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/22433-worden-extremen-op-hwa-uitgefilterd#22503

Grtz
Kris