Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door wsMaurik
#66408
Helaas heeft mijn windmeting het begeven, zowel de richting als snelheid.

Had beter verwacht van een Davis Vantage maar goed, kan wel even duren voor eea weer draait. Geen idee wat er fout is.

Indien nodig kan een moderator het station uitsluiten voor de windmetingen, maar behalve dat de wind continu uit het oosten komt is de snelheid nul en zal dus geen topper worden.
Door Overijse
#66410
wsMaurik schrijft:
Helaas heeft mijn windmeting het begeven, zowel de richting als snelheid.

Had beter verwacht van een Davis Vantage maar goed, kan wel even duren voor eea weer draait. Geen idee wat er fout is.

Indien nodig kan een moderator het station uitsluiten voor de windmetingen, maar behalve dat de wind continu uit het oosten komt is de snelheid nul en zal dus geen topper worden.

Thx voor de melding

Je stond al enkele dagen op tijdelijke filter voor de windmetingen. Bij deze gewijzigd naar onbepaalde duur filter voor windgegevens op je eigen aanvraag.

Na reparatie en/of oplossing graag een PM naar ==> overijse om de filter te laten verwijderen aub.

Grtz
Kris
Door osjohn
#66411
Ik zou eerst de condensator van de VP2 controleren, 1 meting kan wel kapot gaan maar 2 metingen kan bijna niet en zou een heel toeval zijn. of de draad is stuk.

Gr. John
Door wsMaurik
#66412
Jazeker John, zal een van de eerste dingen zijn om te checken.
De draad en contacten voor de windmetingen.

Als het de condensator is zouden toch ook de andere metingen niet meer worden doorgegeven? Solar, temp en regen?

@Kris
OK bedankt, zodra het werkt hoor je het.
Door jwruitenberg
#66421
Hoe lang heb je die VP? Ik stel die vraag omdat je aangeeft dat je het niet had verwacht van VP...