Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door reitsma1960
#67485
Hallo,

Momenteel vindt een test plaats van een nieuw TOA netwerk met Boltek onweerdetectoren.
De test wordt gedaan door de fa. Microsferics in Spanje / Australië. (onderdeel van Astrogenic). Om deel te kunnen nemen moet je een TOA kit aanschaffen via Microsferics.
Doordat een deelnemer is overleden en het nodig is uit te breiden zoeken we nieuwe deelnemers in Nederland en België.

Ben je in het bezit van een Boltek LD-250 of LD-350 dan heb je in principe geen pc nodig. Je kunt dan gebruik maken van een Raspberry PI 2 of 3. Heb je de PCI versie van de Boltek detector, dan is een pc nodig die 24/7 online is. We zijn met een aantal stations in Nederland en België al ruim een jaar aan het testen en stations in de UK, Denemarken en Italië zijn enkele maanden geleden aangesloten.
De resultaten zijn tot nu toe veelbelovend.

Heb je interesse om hieraan deel te nemen of heb je vragen, stuur mij dan een pm.
Ik zal het project dan verder toelichten. Belangrijk is dat je systeem ten behoeve van het netwerk 24/7 online moet zijn.
De kosten van een complete TOA kit bedragen € 225 incl. belasting en verzendkosten. Er is verder geen montage nodig.

Mvrgr,
Oebel
Door reitsma1960
#67513
Wietse schrijft:
Hallo Oebel,

Ik heb sinds kort een boltek. Wat zijn de voordelen om hieraan mee te doen?



Hallo Wietse,

Een groot voordeel is natuurlijk dat je maximaal gebruik maakt van je Boltek.
De detectie is zo accuraat mogelijk, wat je met je enkelvoudige Boltek detectie niet lukt.
Je kan binnenkort de beelden net als bij BO laten zien op je website. Dit wordt momenteel ontwikkeld.
Vergelijk het met Blitzortung. Ik heb meer info op PDF over dit project. Stuur me je emailadres via pm, dan stuur ik het. Ik ben er samen met de ander deelnemers enthousiast over. Een veelbelovend project.


Mvrgr,
Oebel
Door reitsma1960
#67514
pb2rdf schrijft:
Hallo Oebel,

Begrijp ik het goed dat naast de Boltek de kosten €225,= zijn ?

grtn, Peter


Hoi Peter,

Klopt en dit is inclusief alles, bekabeling, GPS antenne, belasting en verzendkosten. Wordt verstuurd vanuit Spanje. Daarnaast ook belangrijk, het zit keurig verwerkt in een kastje.

Er zijn op dit moment nog 3 reserve dus wanneer je belangstelling hebt.... reageer snel.
Nieuwe worden gemaakt in Australië.

Stuur me een pm met je normale mailadres zodat ik uitgebreide info kan sturen. (Engels)

Mvrgr,
Oebel
Door WSParkstad
#67516
Hallo Oebel,

Je weet ik heb zeker interessen maar zit met het probleem dat ik nu eigenlijk niets zie op internet.
Zoals je weet zit ik eigenlijk te wachten op BO Blue die zeker al een jaar uitgesteld is geworden.
Dat systeem zie ik namelijk terug in BO op internet en weet ik wat ik ga krijgen en hoe het werkt.
Ik gebruik al jaren Boltek op een oude IBM met windows2000, ja lag maar hahaha, het blijft wel 100% draaien zonder uitval ;-)

Je kunt 225 euro maar een keer uitgeven, zou het jammer vinden als ik er een besteld en het nooit echt van de grond zal komen.

ZIt echt te dubben of nieuwe uitbreiding voor mijn Boltek PCI of BO Blue systeem kopen, BO ken ik en zie ik de resultaten van en uitbreiding Boltek moet ik maar afwachten.

Weet echt niet wat wijsheid is maar het kriebelt ook om een netwerk te ondersteunen waarvan er niet zoveel van zijn om een stabiel mooi netwerk te creëren.

Kan bij jouw bestellen eventueel?
Door reitsma1960
#67520
WSParkstad schrijft:
Hallo Oebel,

Je weet ik heb zeker interessen maar zit met het probleem dat ik nu eigenlijk niets zie op internet.
Zoals je weet zit ik eigenlijk te wachten op BO Blue die zeker al een jaar uitgesteld is geworden.
Dat systeem zie ik namelijk terug in BO op internet en weet ik wat ik ga krijgen en hoe het werkt.
Ik gebruik al jaren Boltek op een oude IBM met windows2000, ja lag maar hahaha, het blijft wel 100% draaien zonder uitval ;-)

Je kunt 225 euro maar een keer uitgeven, zou het jammer vinden als ik er een besteld en het nooit echt van de grond zal komen.

ZIt echt te dubben of nieuwe uitbreiding voor mijn Boltek PCI of BO Blue systeem kopen, BO ken ik en zie ik de resultaten van en uitbreiding Boltek moet ik maar afwachten.

Weet echt niet wat wijsheid is maar het kriebelt ook om een netwerk te ondersteunen waarvan er niet zoveel van zijn om een stabiel mooi netwerk te creëren.

Kan bij jouw bestellen eventueel?



Hoi Marcel,

We hebben hierover al contact gehad via de mail. Wat je twijfel betreft;
Ik ben als één van de eerste stations begonnen aan dit project. Naar mijn idee was het toen inderdaad een gok omdat we zijn gestart met 5 stations, 4 in Nederland en 1 in België. Gezien de positieve resultaten is er al uitgebreid naar zo`n 15 stations. Er zijn nu stations bijgekomen in Denemarken, Engeland en Italië. Daarnaast wordt het netwerk nu ook opgezet in de USA en Australië. De resultaten die ik zie zijn echt veelbelovend. Omdat er fors wordt uitgebreid lijkt het mij duidelijk dat het niet om een ééndagsvlieg gaat. Daarnaast is het goed te weten dat er in Australië aardig is geïnvesteerd in o.a. professionele laser en soldeer machines om de kits snel te kunnen fabriceren. Er zit een goede club technici achter. Het blijft natuurlijk een gok maar ik heb er alle vertrouwen in.

Groet,
Oebel