Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door jeroenzwart
#70171
Afgelopen week is in onze woonboerderij een alarmsysteem aangelegd met draadloze sensoren. Sindsdien zijn er geregeld flatliners in de metingen zichtbaar, vandaag zelfs voor het ISS-station gedurende de gehele dag. Resetten van de datalogger (Envoy) geeft tijdelijk weer ontvangst van de sensoren, maar al snel zijn er opnieuw flatliners zichtbaar. Ik ben bang dat de sensoren van het alarmsysteem op dezelfde frequentie zitten als van de Davis meetstations en daardoor de ontvangst van de Davis meetstations bemoeilijken, zo niet onmogelijk maken. Ik zal moeten uitzoeken in hoeverre de frequenties overeen komen en als dat het geval is in hoeverre de zendfrequentie van de sensoren van het alarmsysteem gewijzigd kan worden. Ik heb het momenteel helaas druk met andere werkzaamheden, zodat ik hier vermoedelijk pas van het weekend nader naar kan kijken. Voorlopig dus geen goede metingen van Weerstation Siebengewald. Excuses voor het eventuele ongemak.
Door jeroenzwart
#70176
Inmiddels heb ik uitgezocht dat de sensoren van het alarmsysteem inderdaad op exact dezelfde frequentie werken als de Davis stations. Ondanks dit blijkt na een reset van het gehele systeem de data inmiddels alweer meer dan 24 uur zonder probleem binnen te komen in de Envoy. Uiteraard is het even afwachten of dat zo blijft. Intussen ga ik informeren of er nog iets in te stellen valt in het alarmsysteem om conflicten van de ontvangst bij beide systemen te voorkomen... Wordt vervolgd.
Door jeroenzwart
#70230
De sensoren van het alarmsysteem zijn niet aan te passen. De ontvangst van de Davis stations is nog steeds goed. Blijkbaar heeft de reset ervoor gezorgd dat de Davis stations in de bandbreedte iets zijn opgeschoven, waardoor er geen conflict meer optreedt. Afwachten of dit zo blijft...