Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Gebruikersavatar
Door reitsma1960
#72714
Door vermoedelijk een Ip blokkade kan ik mijn website niet benaderen. Ftp werkt ook niet en eveneens kan ik het controlepaneel van mijn Isp niet benaderen.
Wanneer ik traceroute doe stopt het bij PCExtreme.
Ik hoop dat mijn Isp het spoedig oplost, ze zijn ermee bzig maar kunnen nog geen blokkade vinden.
Router en pc`s al diverse keen opnieuw opgestart en Windows netwerkcontrole geeft geen problemen aan.
Ook virusscanner uitgeschakeld. Geen soelaas.

Eventuele tips zijn welkom.

Mvrgr,
Oebel
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#72716
;-) Aangezien je het Forum kunt bereiken, is er geen totale blokkade naar je internet-buitenwereld.
Je kunt niet bij je website e.d. komen, maar wel andere ip-adressen in die ip-range?
Omgekeerd, kun je nagaan of/welke ip-adresrange geblokkeerd is/lijkt?

Misschien een open deur, maar heb zelf (slechte) ervaring daarmee door 'spontane mutaties':
geven al je Firewalls doorgang in de gewenste ip-richting voor de gewenste applicaties & poorten?
[denk daarbij niet alleen aan je PC op de LAN, maar ook aan router(s), modems e.d. op het traject naar je ISP]
Gebruikersavatar
Door reitsma1960
#72718
Toulon7559 schreef: 30 nov 2020, 09:01 ;-) Aangezien je het Forum kunt bereiken, is er geen totale blokkade naar je internet-buitenwereld.
Je kunt niet bij je website e.d. komen, maar wel andere ip-adressen in die ip-range?
Omgekeerd, kun je nagaan of/welke ip-adresrange geblokkeerd is/lijkt?

Misschien een open deur, maar heb zelf (slechte) ervaring daarmee door 'spontane mutaties':
geven al je Firewalls doorgang in de gewenste ip-richting voor de gewenste applicaties & poorten?
[denk daarbij niet alleen aan je PC op de LAN, maar ook aan router(s), modems e.d. op het traject naar je ISP]
Dank voor je reactie.
Ik kan alles, alleen niet inloggen in mijn controlepaneel bij mijn Isp en de website benaderen. Ftp werkt dus ook niet.
Ik heb alle beveiligingssoftware al uitgeschakeld gehad maar ook dat helpt niet.
Alles al opnieuw opgestart maar niets helpt.
Wanneer ik traceroute doe stopt het bij de 10e plaats, een ipadres wat van PCExtreme is.
Het lijkt of er daar een blokkade is.
Mijn webhoster is ermee bezig.
Gebruikersavatar
Door reitsma1960
#72723
wvdkuil schreef: 30 nov 2020, 10:29 Als ik naar het weerstation ga https://www.weerstation-assen.nl/pwsWD09/index.php lijkt het te werken?

Wim
Klopt Wim, het probleem lag bij de webhoster en is zojuist opgelost. Er was blijkbaar een aantal keren geprobeerd via Ftp binnen te komen waardoor er automatisch blokkade wordt gezet. Na wijzigen Ftp wachtwoord is de blokkade verwijderd en werkt het weer.
Blij dat het is opgelost.

Mvrgr,
Oebel