Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
#72929
Volgens de info voor je station bij HWA heb je een weerstation
Davis Vantage 2 Pro
Software gebruikt voor upload naar hetweeractueel.nl
Weather Display
Op je persoonlijke website staat dat je verbinding maakt met PWSWeather en met WUnderground.
.
Uit je bericht niet helemaal duidelijk waar je de locatiegegevens wil veranderen en waar daarbij je 'probleem' zit:
als je locatie wil aanpassen bij PWSWeather of WUnderground is, dan zou je regelrecht zelf in je account-profile bij die organisaties kunnen aanpassen.
.
Is voor HetWeerActueel trouwens ook een locatie-aanpassing nodig (als het een redelijk grote verplaatsing betreft)?
In laatste geval aub berichtje naar Luc met de nieuwe locatie.
#72930
weerstationheist schreef: 06 feb 2021, 11:49 Onlangs moest ik de plaats van opstelling van weerstation Knokke-Heist wijzigen.
Maar het lukt me niet om de nieuwe locatie in te geven! Ook niet het edit-scherm van mijn PWS.
Een mail naar Underground bleef onbeantwoord.

Wie kan met op weg helpen.

mvg Bob
Helaas dat is voor WeatherUnderground niet (meer sinds 2016?) mogelijk.
Waarom: omdat WU de data voor de exacte lokatie gebruikt.
De metingen tussen nabijgelegen stations worden "gemiddeld"
Dus als u een station kilometers verplaatst zijn de historische waardes niet meer geldig.

Als uw station wordt verplaatst dan moet u een nieuw station aanmaken bij WU en voor dat station gaan opladen. Ja, u verliest uw hele historie, die kan niet naar het nieuwe station worden overgezet.

Maar als uw oude en nieuwe lokatie "dicht genoeg" bij elkaar liggen, gewoon niets veranderen bij WU.

Wim