Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door brugje
#72953
De hele week heeft hetzelfde station met dezelfde temperatuur de hoogste temperatuur van Nederland.
Als ik bij dat station op HWA kijk dan zijn alle waarden flatliners. Hoe kan het dat dit niet wordt uitgefilterd door HWA. Als er bij ons iets afwijkt worden onze waardes grijs aangegeven.
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#72955
brugje schreef: 12 feb 2021, 18:31 De hele week heeft hetzelfde station met dezelfde temperatuur de hoogste temperatuur van Nederland.
Als ik bij dat station op HWA kijk dan zijn alle waarden flatliners. Hoe kan het dat dit niet wordt uitgefilterd door HWA. Als er bij ons iets afwijkt worden onze waardes grijs aangegeven.
Alleen bij de extremen. Niet op de weer-kaartjes.
De filtering is twee traps. Automatisch voor de weerkaartjes, werkt al in HWA-1 redelijk.


De tweede trap, de echte filtering = het op grijs zetten moet een moderator doen.
Dat ( ging / ) gaat helemaal handmatig.
De moderator moet naar de startpagina gaan en daar naar de waardes kijken.
Beoordelen of de extreme-waardes teveel afwijken van de actuele waardes, of het altijd hetzelfde station is, enzovoort.
En ja, heel gek, maar een moderator is een mens, geen computerprogramma, hij/zij heeft ook andere zaken te doen.

HWA-versie 2 zou ook meer ondersteuning hiervoor gaan bieden.
Dus in de toekomst wordt het beter en makkelijker.
Voorzover ik kan zien uit de berichten, is er maar 1 moderator actief en die kan echt niet alles.

Wim
ex-moderator HWA
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#72956
Brugje (en anderen),

Sommige zaken hoeven niet publiek in het forum te worden behandeld:
geeft vaak alleen maar 'ruis' ......
Als je zaken ziet, die het toch waard lijken dat een moderator zich er mee bemoeit, stuur dan een PB daarover naar de groep 'Algemene Moderatoren'.
Dan krijgen in 1 keer alle moderatoren een PB, en vermoedelijk ook Luc.
;) Op die manier komt de boodschap directer op de plek waar er wat mee gedaan kan worden.
Door brugje
#72958
Hallo, Mijn vraag / opmerking ging over eventuele filters die worden toegepast. Ik heb dan ook geen stations namen genoemd (dan waren/zijn er meerdere). Het is totaal niet bedoelt als een aanval op de moderator, zoals ik uit bovenstaande opmerking lees. Ik had graag gezien dat de data op elk onderdeel wordt nagekeken op flatliners. Dus bv voor temp 2 uren dezelfde dan grijs en voor wind en barometer 1 dag hetzelfde. Op het tijdsstempel zit nu ook al een filter van 1 uur.

Al mijn opmerkingen zijn bedoeld om HWA beter te maken als 1 HWA familie.

Jan