Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Gebruikelijk is om een van de diverse min-of-meer kant-en-klare meetsets te gebruiken om Sensor.Community van fijnstofmeetdata te voorzien.
Blijkens dit bericht hoeft dat niet:
je mag ook via de aangegeven DHZ-constructies data uit andere bronnen naar Sensor.Community opsturen.
Anderzijds is de paragraaf '3rd party APIs' van belang als je OpenSense-Map, je eigen website of een InfluxDB met je fijnstofdata wil voeden.
De beschreven directe OpenSense-mapinterface is misschien goed alternatief voor de doorgifte vanuit Sensor.Community, die (tenminste bij mij) niet meer werkt.
Mijn zelfbouw station is indertijd probleemloos overgegaan van Luftdaten naar SC, zonder dat ik iets veranderd heb. En nog steeds zichtbaar op: https://sensor.community/nl/.

Correctie 12-01-2025.
Na er nog eens ingedoken te zijn wordt m'n verwarring duidelijk. Er zijn nl TWEE platforms die fijnstofdata publiceren:
- Het voormalige Luftdaten initiatief, dat nu in Sensor.Community is opgegaan.
- OpenSenseMap.org

Beide kunnen met het "Luftdaten-bouwsel" van actuele data worden voorzien. Log daar op in en zie: Home >> Configuratie >> APIs.
Laatst gewijzigd door Ws Heinenoord op 12 jan 2025, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie andere link in dit forum, die uitlegt dat automatische upgrade vastloopt als je momenteel firmware versie NRZ-2021-134-B4/NL hebt:
vanwege een bug in die firmware-versie moet je manuaal upgraden om verder te komen.