Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door WSM
#74455
Goedemorgen.

Ik heb zojuist Cumulus MX geïnstalleerd maar kan nergens een duidelijke handleiding vinden, behalve in het Engels en daar wordt je ook niet echt wijzer van..

Zo lukt het mij niet om een realtime.txt bestand te laten genereren, staat wel aangevinkt in de ftp settings..
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74456
Wel erg oud, en ook nog voor 'basis'-Cumulus, maar heb je - door analogie - misschien iets aan dit forumbericht (en zijn vervolg)?

Alternatieve aanpak:
als een engelse tekst je niet duidelijk is, zet die dan als quote in een forumbericht en vraag verheldering aan de 'omstanders'.
Gebruikersavatar
Door T.J.
#74457
Ik heb recent ook cumulusMX op een Raspberry Pi 4B geïnstalleerd.
Ik gebruik zowel realtime file als ook realtimegauges.txt file voor de steelseries gauges
Zijn alle velden aangevinkt?
Gaat het om een FTP overdracht of een lokale overdracht?
Als alle FTP instellingen goed zijn, dan is het mogelijk dat er een setting in de bestands/map rechten niet goed staat op de server waar de bestanden in terecht moeten komen.
Cumulus moet wel bestanden kunnen schrijven op uw server.
FTP gebruikt poort 21 en SFTP poort 22.

Indien u FTP gebruikt, controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord, poortnummer en weet wat de basismap is van het betreffende FTP account welke CumulusMX gebruikt, bij mij is dat /, dus de hoofdmap
Bijv gebruiker xxxx@xxxxxx.nl is geconfigureerd met beginpad /cumulus
Als u dan bij de FTP gegevens ook /cumulus/data als pad geeft zal het programma proberen om het bestand in
cumulus/cumulus/data te plaatsen, en deze map zal waarschijnlijk niet bestaan
Het moet dan zijn /data/ zijn, maar deze map moet wel schrijfrechten 644 hebben.
Kortom:
Inloggegevens FTP controleren
Poortnummers FTP controleren
Paden FTP controleren
Bestandsrechten controleren op uw server en of de mappen bestaan
Herstart cumulusMX

Succes
Bijlagen
Schermafbeelding 2023-01-02 203234.png
Schermafbeelding 2023-01-02 203234.png (62.93 KiB) 7964 keer bekeken
Schermafbeelding 2023-01-02 203018.png
Schermafbeelding 2023-01-02 203018.png (51.24 KiB) 7964 keer bekeken