Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door jwruitenberg
#51209
Sinds korte tijd ben ik overgestapt van Weatherlink naar Cumulus. Nou vroeg ik me alleen nog af of er een handige manier is om alle weerdata uit Weatherlink in Cumulus te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Jan Willem
Door WillemMoes
#51303
Nog geen antwoord...
En ik weet het ook niet, het was enkel om te vragen of er een speciale reden is om die overstap te doen, wat zijn de voordelen? Ik heb ooit Cumulus bekeken, weliswaar niet grondig maar ik kon niet direct een reden vinden om over te stappen, ik vind Weatherlink erg solide, betrouwbaar en ik heb tot nu nog niets gevonden wat het niet kan. De lay-out is niet mooi maar daarvoor heb ik de website, daar kan ik mij uitleven in allerhande toetjes.
Door gensnet-meteo
#72581
Jan Willem schrijft:

> Sinds korte tijd ben ik overgestapt van Weatherlink naar Cumulus. Nou vroeg ik me alleen nog
> af of er een handige manier is om alle weerdata uit Weatherlink in Cumulus te krijgen?

Ik heb met een Oregon WMR200 zo'n drie jaar data verzameld met Cumulus. Onderdelen van dat weerstation zijn na amper drie jaar stuk gegaan en nu heb ik een Vantage Pro gekocht. De Vantage Pro werkt met Cumulus via een eigen website, maar Cumulus "ziet" weliswaar de "oude" data van de Oregon WMR200 maar doet er dus niets mee. Het is jammer om de "oude" data niet meer te kunnen gebruiken, maar ik vind het geen ramp om weer geheel "vers" te beginnen......
Gebruikersavatar
Door HansR
#72743
Als die data in dezelfde database zitten (de datafiles staan ook in de huidige data directory) dan hoef je volgens mij alleen maar de gegevens in de inifiles aan te passen m.n. de start van de dataaquisitie.

Er zijn op het cumulusforum verschillende draadjes over dit onderwerp e als je de fraag stelt komt er vast antwoord.