Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Willy Peters
#54151
Weervrienden,

Heb een probleem met Cumulus. Van het een op het andere moment wordt Cumulus niet meer geupdated. Als ik het programma opnieuw opstart zie ik dat er heel even data geupload wordt. Daarna komt het gewone scherm van Cumulus. Maar geen actuele data! Alleen de velden met Rainfall en Recent Extremes zijn gevuld. De rest is helemaal leeg.

Echter in Vvp zie ik dat Cumulus elke seconde communicatie heeft met de Davis console. De andere programma's Wswin en WL worden probleemloos geupdated.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?


Willy
Door nitrx
#54153
Temperaturen die je website aangeven van -67 C kan ik overigens ook niet betrouwbaar noemen, is er niets an de hand met je tempsensors ?
Door jango
#54154
Willy

Je zegt dat cumulus niet goed werkt maar WsWin werkt ook niet meer goed.
Weatherlink heb ik op je site niet kunnen vinden.

Maar heb je al een reboot van de pc gedaan?
Ik vele gevallen bied dat een oplossing.

verder zou ik geen oplossing voor je kunnen bedenken.

succes

grtz, Jan
Door Willy Peters
#54155
Ben er net achter wat het probleem is. Ook op de console wordt nu geen temp, windchill en rel. vocchtigheid gemeten. Ga zo de sensor uit de weerhut halen. Eens kijken wat er aan de hand is


Willy
Door Willy Peters
#54158
Nou, mooi balen! temp en rel. vochtigheids sensor defect. Hen de weerhut naar binnen gehaald en gedemonteerd.

De sensor een tijdje op de verwarming gelegd. De weerhut meteen schoongemaakt en alles weer gemonteerd maar helaas. Zal lastig worden om voor de Kerst nog een nieuwe te bemachtigen.

Willy