Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Hans1960
#54397
Vannacht rond 04:10 is de laptop waar alles op draait opnieuw opgestart zonder dat ik daar de reden van weet , sinds die tijd zie ik in de grafiek van WD geen gegevens meer . Ik heb al in het control panel onder ftp connections een paar keer op de test knop gedrukt en zie dan rechts onder wel het letje van ftp even rood en daarna geel oplichten . Ook heb ik de laptop en de unit een paar keer opnieuw opgestart maar krijg nog steeds niets te zien in de grafieken !
Weet iemand wat ik moet doen nu ?

Mvg Hans.
Door Wietse
#54399
Heb je Windows Update wel uitstaan, in ieder geval zo dat updates niet automatisch worden geïnstalleerd en de pc daardoor opnieuw start.

Daarnaast raad ik je aan om in Weather Display het volgende uit te voeren:
Ga naar Action > Convert Log File(s) to Data Files {Reset Graphs) > Klik op Convert > Re create the last 31 days graph data.
Door Hans1960
#54400
Hall Wietze,

automatische updates stond op : nooit zoeken naar updates , en ik heb het volgende wat je zei ook gedaan , zie nu wel in WD de rechter grafieken maar er wordt nog geen temperatuur wind etc etc in het linker scherm weergegeven..
Door Wietse
#54403
Probleem opgelost, Weather Display was door de stroomuitval gereset.
Opnieuw ingesteld en Weather Display geüpdate naar de laatste versie.

Alles draait weer stabiel :).

En oja Hans, automatisch opstarten:
Control Panel > Units & other settings > tabblad System Tray Icon/Title/Start up > vinkje bij 'Start when Windows starts up'.
Door weatherservice
#54419
Wdisplay is een fijn programma, maar de overvloed aan mogelijkheden en de bijna dagelijkse updates van het programma zijn soms wat teveel van het goede! Fijn dat alles weer opgelost is !