Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door jernst
#58237
Ik heb het forum doorgespit, maar het is mij niet helemaal duidelijk.
Ik draai met TFA primus. Ik gebruik Heavy weather pro en heb nu WUHU ernaast geïnstalleerd. Ik begrijp dat deze samen moeten draaien. Nu wil ik Cumulus erbij zetten om het eens even te leren gebruiken, voor ik verder ga knutselen.
HW geeft namelijk geen history, wat ik ook probeer. Ik ga er van uit, dat ik daarvoor Cumulus kan gebruiken, toch?
Draait Cumulus nu onafhankelijk van HW en WUHU, of moet ik beiden of een van beiden tegelijk draaien.
Is er een handleiding van Cumulus, of wijst het zich vanzelf?
Door pdw112
#58241
cumulus moet een bestand inlezen wat WUHU elke minuut maakt.

Dit bestand heet WUHU_EW_CUMULUS.txt en dit bestand laat je omzetten naar EasyWeather.dat

Dit is de regel die ik in WUHU action file heb staan

template:"C:\\Program Files\\WUHU\\data\\WUHU_EW_CUMULUS.txt" "c:\\Cumulus\\data\\EasyWeather.dat"

txt bestand staat hier.
http://www.hetweeractueel.nl/forum/software-overig/51909-installeren-wuhu#51920


je moet dus beide bestanden draaien.
Door jernst
#58278
WUHU draait op nu op mijn computer.
Wat ik vooralsnog eigenlijk wil is op mijn eigen computer een internetpagina laden met een template van mijn eigen weerstation. Ik heb nog niet de intentie om hem extern te uploaden.
Kan dat niet met WUHU alleen?
En wat gebruik ik om een knappe webpagina te openen, zoals je op diverse sites zie.
Is dat gewoon een standaard template, die je kan downloaden? Volstaan de gegevens van WUHU daarvoor?
Ik zie namelijk ook, dat WUHU draait zonder Heavyweather geopend te hebben. Ik kan volstaan met verbinding leggen tussen TFA en computer.
Door hvd51
#58281
Jernst,

Je kunt inderdaad HeavyWeather afsluiten als je het verder met WUHU doet,
alleen als je moet synchroniseren tussen Console en de PC zul je dat met HeavyWeather moeten doen.

Of je alleen met WUHU een website kunt voorzien van de juiste data heb ik geen ervaringen mee. Ik doe dat verder met Cumulus. Lokaal gebruik ik daar XAMPP voor, voordat een pagina van mijn website 'live' gaat.

Groet Harm
Door jernst
#58282
Ik heb WUHU geconfigureerd, denk ik, om binnen een webpagina te draaien.
Hoe laadt ik hem nu in mijn browser?
Door hvd51
#58283
google eens op: "website lokaal testen" en bekijk daar de verschillende mogelijkheden voor.

Harm
Door pdw112
#58284
hvd51 schrijft:
Of je alleen met WUHU een website kunt voorzien van de juiste data heb ik geen ervaringen mee.



Dit gaat niet want WUHU krijgt geen data aangeleverd.
Deze komt via het LST bestand dat HW iedere keer update.