Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door L Schotanus
#60411
Hallo Ik gebruik de optie om extra kanalen weer te geven in cumulus.Kan ik de benaming ook aanpassen in cumulus bv 1.50 m hoogte inplaats van extra channel 1.gr L Schotanus
Door powerr
#60412
Open het bestand Cumulus.ini in de Cumulus folder en zoek naar Extra channel 1. Waarschijnlijk kun je die tekst dan gewoon aanpassen.
Wel van te voren even Cumulus afsluiten en na de aanpassing weer opstarten, zodat de instellingen door Cumulus worden opgehaald.
Door L Schotanus
#60419
Ik kan geen bestand cumulus.ini vinden. wel 2 andere bestanden waar ik extra channel kan vinden maar als ik die aanpas heeft het geen effect op de weergave
Door wvdkuil
#60420
L Schotanus schrijft:
Ik kan geen bestand cumulus.ini vinden. wel 2 andere bestanden waar ik extra channel kan vinden maar als ik die aanpas heeft het geen effect op de weergave

Wel het is vreemd dat er geen "Cumulus.ini" is. Daar wordt alles in bijgehouden. En zonder dat bestand zal Cumulus niet starten maar eerst er opnieuw een aanmaken.
Andere bestanden wijzigen heeft geen zin.

Misschien staat de Windows beveiliging te hoog ingesteld. Een ".ini" bestand is eigenlijk een systeembestand wat je niet altijd hoeft te zien. Misschien gewoon in notepad een file => open => en dan in het adresveld type C: \\Cumulus \\Cumulus.ini

Succes, Wim
Door L Schotanus
#60421
Kan geen cumulus.ini vinden als ik ga zoeken krijg de melding ongeldige bestandsnaam. Heb cumulus opnieuw geinstalleerd maar geen cumulus.ini te vinden
Door nitrx
#60422
Dan hoort cumulus niet te werken, cumulus.ini staat in zelfde map als cumulus.exe ik denk net als Wim at je de extensies van de bestanden niet ziet essentiele info is allemaal opgeslagen in cumulus.ini