Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Epicratus
#63851
Op de eerste plaats allemaal de beste wensen voor 2015

Gisteren Windows opnieuw geinstalleerd en nu wil Cumulus niet meer automatisch de weergegevens naar mijn site uploaden. Als ik het handmatig doe (File) Web Update dan gaat het allemaal goed, ik krijg ook geen errors. Ik heb Auto Update aan gevinkt en de tijd op 5 minuten staan, dus hij zou iedere 5 minuten moeten uploaden. Voorheen heeft het altijd prima gewerkt. Naar Weather Underground wordt wel alles automatisch geupdate. Ik begrijp het even niet waar ik het moet gaan zoeken.

Peter
Door pd5hw
#65295
Na een blikseminslag alhier heb ik de PC moeten vervangen. Backup van Cumulus terug gezet.

Alles werkt weer perfect behalve het automatische updaten, instellingen middels een backup terug gezet, maar helaas, geen resultaat. Handmatig uploaden gaat prima.

Iemand ??

Groeten Harrie
Door teesee64
#65297
Krijg je geen foutmeldingen van Cumulus?
Controleer ook voor de zekerheid of je instellingen goed staan. (hokje auto update aangevinkt?)

Groet,
Theo
Door pd5hw
#65298
Bedankt voor de reactie Theo, inderdaad staat het vinkje autoupdate aan. Ik heb echter gelezen dat wanneer niet alle sensors meedoen, autoupdate niet werkt.

Ik mis 2 van de 3 sensors, zal eerst een nieuwe buitenunit bestellen, hoop dat het opgelost is.

Harrie
Door teesee64
#65300
Hallo Harrie,

Het zou idd kunnen dat Cumulus daar een probleem mee heeft. Is (tijdelijk) andere software misschien een optie voor je?
En anders zou je even kunnen kijken naar een FTP programma wat automatisch de bestanden naar je server upload.
Dan kun je in ieder geval je website update houden tot je een andere buitenunit hebt.

Succes!

Groet,
Theo