Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door mandersp
#66526
Als ik de cumulus software aanzet dan geeft die geen data meer door aan de meteobridge.

Ik heb het zo aangesloten:
Vantage pro console naar ip-data logger en dan naar de router via upt
De meteobridge zit ook via utp naar de router.

Hoe kan ik Cumulus draaien zonder dat er data verloren gaat naar de meteobridge?

Weatherlink software is geen optie onder windows 10 omdat die dan geen data meer naar mijn pc toehaalt (krijg dan connectie problemen).
Door wvdkuil
#66527
mandersp schrijft:
Als ik de cumulus software aanzet dan geeft die geen data meer door aan de meteobridge.

Ik heb het zo aangesloten:
Vantage pro console naar ip-data logger en dan naar de router via upt
De meteobridge zit ook via utp naar de router.

Hoe kan ik Cumulus draaien zonder dat er data verloren gaat naar de meteobridge?

Weatherlink software is geen optie onder windows 10 omdat die dan geen data meer naar mijn pc toehaalt (krijg dan connectie problemen).


Dit kan als je de Meteobridge last luisteren naar het ipadres van de WLIP en Cumulus Laar luisteren naar het ipadres van de Meteobridge.

Werkt zelfs met een Davis USB logger aan de Meteobridge
Wim
Door wvdkuil
#66530
mandersp schrijft:
Hoe kan ik het dan het beste doen?

Ik zie de meteobridge als 192.168.1.163
en de vantage pro als 192.168.1.164

Meteobridge moet ingesteld staan op de Davis: 192.168.1.164 poort 22222
Cumulus met een Davis station leest via de IP van Meteobbridge: 192.168.1.163 poort 2222

Meteobridge laat alle Davis verkeer door naar Cumulus als die wil lezen, in goed NL "pass-through".

Zie de WiKi van Meteobridge en de berichten over Meteobridge op dit forum.

Met een Davis en Meteobridge kunnen dus twee weer-programma's gelijktijdig de Davis gebruiken.

En ja,dat werkt bij tientallen Meteobridge gebruikers waarvan ik weet en ook bij mij.

Wim