Discussie forum over Cumulus software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door wvdkuil
#68749
In dit geval: bedankt allemaal.

En van mij vooral aan @SpeedyGJ die me weer iets geleerd heeft, namelijk wat die ** betekenen.
Ik had daar volkomen overheen gelezen.

Jammer genoeg staat die uitleg niet op stationspagina zelf.
Bijvoorbeeld bij Ziewent staan er ook ** in de overzichten maar miet op de stationspagina.
En bij de gegevens van het station, keuze "Over weerstation...", is die instelling niet vermeld.

Misschien dat Luc juist die afwijkende gegevens ook op de stationspagina kan vermelden.

Ik neem aan dat hier een slotje op kan?

Wim
Door Luc
#68751
Sommige weeramateurs kiezen er niet voor dat hub gegevens tussen 0:00u en 23:59u gemeten worden. Deze data kan wel worden getoond op HWA, maar neerslagegevens kunnen dan niet worden meegenomen in de kaartjes/extremen.

Via de beheermodule, kun je daarom de resettijd opgeven. Deze is voor weerstation eigenaren te bereiken via www.hetweeractueel.nl/weer/beheer/

Gr,
Luc
Door Geinig weer
#69119
Sorrie voor het late antwoord.

Inderdaad was die instelling de oplossing.
Nog bedankt.

Dan toch nog een vraagje. Hoe lang blijven bepaalde gegevens grijs? Ben al weer een tijdje goed bezig namelijk.

groeten
Bart
Door wvdkuil
#69120
Gegevens blijven grijs voor

2 dagen => tijdelijke filtering =>
als er een eenmalig probleem is, bijvoorbeeld een eenmalig extreem afwijkende temperatuur of neerslag , een flatliner of iets dergelijks. U krijgt een e-mail dat er "wellicht" een probleem is.
Dat is eenservice om u te waarschuwen, vaak weet u dat zelf ook al. Als er geen continue probleem is hoeft u dus niets te doen en de filtering verdwijnt vanzelf na de bekende 2 dagen.
Een leuk voorbeeld: de buurman heeft iets te enthousiast staan sproeien en u registreert neerslag op een verder droge dag.

tot u iets doet => een "permanente" filtering blijft staan totdat u actie onderneemt
U krijgt dan een e-mail dat u te vaak foute informatie stuurt.
Denk aan meerdere dagen flatliners met meer dan 5 graden verschil of meerdere keren per dag onzin waardes als -30 graden temperatuur. Een moderator zal die filtering pas verwijderen NA uw bericht wat de oorzaak of oplossing is EN als de data weer 2 dagen correct is.

Ik heb een voorbeeld van een zeer afwijkende temperatuur toegevoegd.

Maar u krijgt ALTIJD een e-mail.
Als uw stations-data gefilterd wordt en u weet niet waarom, controleer dan de spam-folder of hoe het ook heet bij uw provider / e-mail account en zet de mails van HWA bij de "trusted" afzenders.
Anders bent u niet op de hoogte van de reden van de filtering en kunt u inderdaad weinig doen.

Wim
Bijlagen
grafieken_gemtemp_11.png
grafieken_gemtemp_11.png (7.52 KiB) 5718 keer bekeken