Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door jorissynaeve
#19953
Kan je mij enkele datafiles geven? Dan kan ik eens naar het formaat kijken en proberen omzetten naar meteohub.
Door jorissynaeve
#19961
Convertie van dat bestand is gelukt volgens mij. Alleen zou ik nog moeten weten of alle data in volgorde in 1 file staat. Dus als je bijvoorbeeld 4 jaar aan data hebt, of deze data in 1 file staat en op oplopende datum?
Door Gerrit
#19966
Het zijn maand bestanden,de DAT bestanden heb ik omgezet naar CSV.
In mijn map staat nu tussen de andere Wswin bestande allemaal DAT maandbestanden.
De CSV bestanden zitten in een map Alldata,daar staan een andere bestanden tussen

De volgorde is als volgt
WD_01-06.DAT WD_01_07.DAT WD_01_08.DAT
WD_02-06.DAT WD_02_07.DAT WD_02_08.DAT
WD_03-06.DAT WD_03_07.DAT WD_03_08.DAT

Bij de CSV bestanden is de volgorde hetzelfde
Door weerstation
#19969
Hallo Joris,

Binnenkort verwacht ik een alix1d met Meteohub software te ontvangen. Tot nu werk ik met WsWin.

Ik heb een csv bestand waar alle gegevens sinds 2003 in staan. Het bestand is ongeveer 90 mb groot. Zou de grootte van dit bestand voor problemen bij de import in je software kunnen zorgen.

In dit bestand staan alle gegevens op volgorde van datum (oplopend).

Wanneer je wil kan ik het bestand wel online zetten.

Groeten,
Harrie
Door Gerrit
#19970
Hallo Harry.

Waar haal jij dan 1 bestand vandaan? Ik heb pas allemaal maandbestanden gemaakt met WsWin.

Goed dat je Meteohub aanschaft,dat is echt super stabiel.

Groeten,Gerrit
Door jorissynaeve
#19973
Ah ok, zal een mogelijkheid voorzien die de gesplitste maand-files kan converteren alsook de volledige file.

Momenteel bezig met de handleiding te schrijven dus ik hoop tegen eind deze week een eerste versie online te kunnen zetten.
Door weerstation
#19984
Gerrit,

Ik heb in de WsWin dir. een .csv bestand staan met de naam ws_data. Hier staat alle data vanaf het eerste uur in. Ik denk dat ik dit ergens ingesteld heb zodat het aangemaakt wordt maar ik heb geen idee waar.

Als jij nu maand bestanden kunt genereren moet er waarschijnlijk ook ergens een bestand staan waar al die data in opgeslagen is. Zal waarschijnlijk het grootste bestand zijn dat je in je WsWin dir. hebt staan.

Harrie
Door weerstation
#19990
@Harrie (weerstation):
Stel je vraag eens op het meteohubforum: www.meteohub.de.
Daar is een subforum voor WsWin-gebruikers.
Die zullen het je zeker kunnen vertellen.


Peter, eenzelfde vraag loopt momenteel op het Meteohubforum maar dan voor VWS. Deze genereerd ook een csv bestand. Ik heb mijn vraag toegevoegd, ben benieuwd.

Harrie