Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door jorissynaeve
#20154
Bij deze stel ik de eerste beta-versie voor van Wupdater-Meteohub.
Alle informatie vind je op volgende pagina: http://usr260508.i-net.be/Wupdater/

Bij problemen mag je hier altijd antwoorden voorlopig. Heb nog geen forum opgezet hiervoor.

Deze versie kan gebruikt worden tot eind deze maand. Het is immers een bèta versie en nog niet volledig en vermoedelijk nog niet foutloos. Hier werkt deze versie wel al.
Door Gerrit
#20171
Ziet er goed uit,ik snap alleen niet hoe ik het in meteohub moet krijgen.op[ de op de Alix1D zit geen scherm aangesloten,en als ik het goed begrijp is het niet te benaderen vanuit de PC/MAC

groeten,Gerrit
Door jorissynaeve
#20173
Dag Gerrit.

Je moet het programma "putty" downloaden. Als je dit gaat openen, zal men vragen voor een ip-adres. Typ hier het ip-adres in van jouw meteohub en verbind ermee.
Normaal zie je een zwart scherm en zal jouw username en wachtwoord gevraagd worden. Dit is het wachtwoord van meteohub (als je daar niets aan veranderd hebt, zal dit username="root" en paswoord="meteohub" zijn geloof ik. Van daaraf staat alles in de handleiding uitgelegd geloof ik.

link voor "putty" te downloaden: http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgta ... nload.html
Door Gerrit
#20178
Ik kom niet verder dan het intikken van de username dan stopt de boel er mee.
Ik gebruik hetzelfde ip adres wat meteohub ook gebruikt om de boel in te stellen,er staat mijn iets bij dat er ook nog een ander ip adres gebruikt is bij het instaleren,zeker weten doe ik dat niet.
Morgen heb ik wel tijd om er eens goed naar te kijken.

Groeten,Gerrit
Door Gerrit
#20183
Ik zal dat morgen even doen.

Na te inloggen op het ip adres zie ik een zwart scherm waar ik als login root in tik en daarna enter.

dan staat er staat er

login as:root
root@mijnipadres 's password:

ik zou dan meteohub in willen tikken,maar het toetsenbord reageert niet meer,terwijl ik wel gewoon root in kon tikken.

Groeten,Gerrit
Door jorissynaeve
#20185
Ah, maar bij het typen van het wachtwoord zal er niets op het scherm verschijnen. Als je het wachtwoord hebt ingetyped, druk je op enter en de cursor zal verspringen en je bent dan normaal zo goed als ingelogd. Dan nog even wachten tot er een tekstje verschijnt en dan "meteohub:~#"
Door Gerrit
#20186
Dat wist ik niet.
Ik moet nu weg morgen ochtend ga ik er mee aan de gang.
waar staat "meteohub:~#" voor,of is dat zo maar een opmerking.

Groeten,
Gerrit
Door jorissynaeve
#20189
Ooit met commandline gewerkt in windows? Eigenlijk is dat juist hetzelfde dan. Dat staat voor in welke directory/user-account je op dit moment bent. Je zal het morgen wel snappen als je er mee werkt :)
Door Gerrit
#20197
Het wachtwordt was bij username meteohub wachtwoord meteohub,daar ben ik na lang zoeken ook achter gekomen.

ik kom er nu in en kom niet verder dan CD als ik cd home intik is dat een ongeldige map


Last login: Mon Feb 22 08:16:58 on ttys000
iMac-van-Gerrit-Rekers:~ gerritrekers$ ssh -c 3des -2 -l meteohub 111111-p 22 ;exit
meteohub@1111111's password:
Linux meteohub 2.6.24-etchnhalf.1-486 #1 Mon Oct 13 06:47:02 UTC 2008 i586

The programs included with the Debian GNU/Linux system are free software;
the exact distribution terms for each program are described in the
individual files in /usr/share/doc/*/copyright.

Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent
permitted by applicable law.
meteohub@meteohub:~$ cd
meteohub@meteohub:~$


bij cd home zie ik de volgende tekst



Debian GNU/Linux comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent
permitted by applicable law.
meteohub@meteohub:~$ cd home
-bash: cd: home: No such file or directory
meteohub@meteohub:~$

Ik zou niet veel zijn maar het lukt net niet