Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
#17192
Als het niet te complex wordt dan wil ik best als tester fungeren. Maar ik blijf hopen dat boris op dit moment bezig is om deze functionaliteit in te bouwen. Dat maakt het allemaal wat eenvoudiger.
Door Yveau
#17197
Klopt, maar ik wil zowieso een datawarehouse bouwen voor al mijn metingen. Als de data er dan toch in zit, is het opvragen van een maand rapportje een peuleschilletje. Het is meer de vraag wat we er precies uit willen krijgen en controleren of de berekeningen die ik daarbij ga maken wel juist zijn.

Ik houd jullie op de hoogte ...

Gr,
Ivo
Door GosZk
#19229
Is het jullie inmiddels gelukt om maandoverzichten te maken?
Ik draai versie 4.6 (Build 1432) en volgens mij kan deze versie maandoverzichten maken.

Of ik begrijp de vraag verkeerd :)
Door jorissynaeve
#19234
Dag Allemaal,

Momenteel zijn er monthly-yearly datareports te vinden op mijn website. Ik gebruik zelf ook meteohub.
De manier waarop ik dit voor elkaar gekregen heb is een java-programma geschreven. deze leest de log-files van meteohub, verwerkt ze en zend ze in een space-delimited tekst-file naar de juiste map in meteohub (met extentie .html). In meteohub zet ik in graph-uploads in dat deze file 2x per dag geüpload moet worden.
Op de website zelf gebruik ik een php-script die de data omvormt naar een monthly-yearly report.

Het staat nog niet helemaal op punt dus kan ik het nog niet vrij geven. Ik hoop echter nog steeds, zoals Geert (AenG) ook, dat Boris (meteohub) zo'n maandelijke statistieken implementeerd. Want ik vind dit nog de grootste leemte in meteohub. De rest is fantastisch.
Door Yveau
#19278
Nog even een berichtje vanuit Tilburg ten aanzien van de (maand)overzichten.
Helaas heb ik het te druk gehad om er naar te kijken en het ziet er ook niet naar uit dat deze wens van me snel gerealiseerd zal kunnen worden ... :unsure:

Hopelijk heeft Boris meer tijd dan ik ...

Gr,
Yveau
Door jorissynaeve
#19287
Is er trouwens interesse voor mijn programma dat de maandgegevens automatisch doorstuurt naar jouw website?
Mogelijkheden van het programma:
* Testtags.php: Dit is een pagina die nodig is om Saratoga-weather-templates te kunnen draaien op jouw website. Meteohub kan nog niet overweg met deze template-pagina.
* Maandstatistieken: Een space-delimited file wordt elke dag gemaakt waar de meeste statistieken van die dag in staan. Deze file kan makkelijk ingelezen worden door php en je kan op die manier je eigen statistiekenpagina maken. Volautomatisch dus.
* Weergetallen: Onderandere Helmanngetal/Ijsdagen/Vorstdagen/Regendagen: Ook telkens een space-delimited file die door php gemakkelijk ingelezen kan worden.

Werkt normaal op de distributie van Meteohub zonder problemen vermits java in die distributie zit(programma is geschreven in java).

Als er genoeg interesse is zet ik op dit forum het programma beschikbaar en kan dit getest worden (zal nog niet helemaal correct zijn, wel stabiel..). Vermits op het meteohub-forum niet veel reactie komt op onze vraag voor maandstatistieken, en als er dan reactie komt is het van ons. Of iemand die laat weten dat het "gemakkelijk" te doen is door alle data manueel te exporteren naar WD-Files en dan te importeren in Weather-Display of vervolgens er statistieken van te maken. Dat is véél te veel werk en dan moet je ook WD aanschaffen terwijl ja al genoeg voor meteohub betaald hebt..
Door AenG
#19288
We hopen natuurlijk allemaal dat Boris snel deze functie gaat implementeren. Maar het kan natuurlijk ook nog heeeeel lang duren. Daar ga ik niet op zitten wachten.

Het programma wat je gemaakt hebt voor de maandstatistieken wil graag ik graag uitproberen. Ik zal je via pm mijn emailadres sturen.

gr Geert
Door jorissynaeve
#19613
Momenteel de laatste hand aan het leggen aan een programmatje die de maandoverzichten uit automatisch maakt adhv de gegevens van meteohub.

Het is een java-programma en ik test het momenteel uit op een Alix. Vermits het java-gebaseerd is zal dit werken op elke pc/server.

De bediening zal volledig via jouw webbrowser te doen zijn (op installatie na natuurlijk). Hieronder al een eerste screenshot.

Huidige mogelijkheden:

* Noaa-reports
* Ijsdagen/Regendagen/Hellmann-getal
* Saratoga template testtags.php-update voor meteohub

Meer ideeën zijn steeds welkom.


Afbeelding
Door Gerrit
#19618
Ik zou het ook graag eens proberen,als het niet al te ingewikkeld is om de gegevens binnente halen.

Groeten.Gerrit