Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door GosZk
#18707
Ik ben er bijna uit en zit er sterk over na te denken om een Meteohub (ALIX.1D) te kopen. Omdat de onderdelen los een stuk goedkoper heeft dit mijn voorkeur. Hiermee kun je +/- €60 besparen waarmee de software bekostigd kan worden.

Maar wie heeft ervaring met het installeren van deze software op een kaal systeem? Is dat een beetje te doen? Of levert de besparing een hoop extra werk en frustraties op? :)


Greetz,
Gos
Door GosZk
#18737
Jij hebt het dus wel zelf geïnstalleerd? Ik ben werkzaam in de ICT maar daarbij gebruiken wij geen Linux dus vandaar de twijfel. Aan de ene kant lijkt het me veel leuker om alles los te kopen en zelf in elkaar te knutselen, maar als het vervolgens niet lukt dan zit ik met de gebakken peren :)

Vandaar de dilemma.

Ik denk dat ik nog maar wat meer informatie ga inwinnen bij de software ontwikkelaars :)

Wordt vervolgd.
Door GosZk
#18738
Sorry, ik heb eerst gereageerd en toen uw link gelezen :D
(Nu kan ik mijn post nog editen maar een nieuw bericht lijkt me netter)

Ik heb uw uitleg even doorgelezen en ik zie hierin niet zo veel problemen naar voren komen. Daarom ben ik erg benieuwd waarop u uw mening baseert. (Positief bedoelt :))
Door AenG
#18739
GosZk schrijft:
Sorry, ik heb eerst gereageerd en toen uw link gelezen :D
(Nu kan ik mijn post nog editen maar een nieuw bericht lijkt me netter)

Ik heb uw uitleg even doorgelezen en ik zie hierin niet zo veel problemen naar voren komen. Daarom ben ik erg benieuwd waarop u uw mening baseert. (Positief bedoelt :))


Je moet je cf-kaart in een kaartlezer beschrijven, en dat moet je doen in een juiste strikte volgorde. Even niet goed lezen en je gaat de mist in!!!! Daarom raad ik de leek dit af. Maar als ik het zo lees dan moet dit voor jou geen probleem zijn.
Door GosZk
#18740
Bedankt voor uw snelle reactie. Ik ga er nog even over nadenken. (Mag graag twijfelen en ik verwacht nog mail van de software leverancier).

Ik hou u en andere lezers natuurlijk op de hoogte :)
Door pb2rdf
#18742
GosZk schrijft:
Een nas kan zeker server functies overnemen. Zo kan deze gebruikt worden voor active directory, FTP server, webserver, fotoserver, cameraserver, printserver etc.
Het is dus zeker meer dan alleen data opslag.


Dit zijn al functies die in de embedded nas software zijn opgenomen.
In strikte zin geen onderdeel van een nas, maar er door fabrikanten in gebakken omm meer functionaliteit aan hun nas, lees verkoopbaarheid, te geven.
Wat ik probeer aan te geven dat je een beperkte mogelijkheid hebt en niet oneindig veel applicaties kan starten, zeker als je uitgebreide weerstation software wil laten draaaien.
Je kan er bv geen exchangeserver, mailserver van maken.

Peter
Door GosZk
#19108
Het hardware en software is eergisteren binnen gekomen. Na een probleempje met de licentie is het gister gelukt om de juiste licentie in de meteohub te zetten en sinds gisteren draait het e.e.a.
Nu is het een kwestie van alles verder afstellen en een website opbouwen.

Iedereen bedankt voor de informatie en adviezen.


Greetz,
Gos