Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door GosZk
#18577
Zijn hier ook members die ervaringen hebben met het aansluiten van een weerstation op een Nas? Hierop draait, in mijn geval Linux, en dit apparaat staat al 24/7 aan en verbonden met internet.
Ik wil dus eigenlijks de nas ook hiervoor inzetten i.p.v. +/-200,- uit te geven aan een meteohub.

Via het Synogoly forum heb ik al wel een post gevonden van iemand die het zo draaiend heeft maar door mijn zeer beperkte Linux kennis kom ik daar niet verder mee.


Weerstation: TFA Nexus
NAS: Synology DS107+


Greetz,
Gos
Door GosZk
#18581
Hallo Geert,

Bedankt voor je snelle re.

Maar volgens mij moet er nog wel een andere optie zijn zodat het toch werkt via de nas. Het zal dan een stuk simpel en eenvoudiger lijken maar het lijkt mij een goed begin :)

Jouw website heb ik al een aantal malen bekeken en het blijft gaaf om te zien hoe iemand dit zo netjes aangepakt heeft met oa. patchkast etc :D


Groeten,
Gos
Door AenG
#18582
Die link is inderdaad een jaar oud. Maar dat is ook de enige melding die ik over dit onderwerp kon vinden op het forum. Sinds die tijd zijn er geen ontwikkelingen geweest richting een NAS (behalve dan de NSLU2). Maar die gaat uit productie, en raad ik dus niet aan.

Meteohub op een Synology kun je echt vergeten.

ps. heb een hekel aan rommel en chaos, daarom die patchkast :)
Door GosZk
#18601
Het moet wel kunnen om de nas te gebruiken om de data te registreren en publiceren.

Via het Synology forum had ik
deze thread gevonden waarin iemand het gelukt was. Ondanks de hulp van de poster is het mij, door mijn slechte kennis van Linux, niet gelukt om het werkend te krijgen. Vandaar deze post.

In de link die jij (Geert) hebt gegeven heb ik om een status update gevraagd. Ben benieuwd :D

In een ander thread op dit forum heb je een link en screenshot geplaatst van Meteohubs. Is deze screenshot op dezelfde site gemaakt? Het viel mij namelijk op dat de prijzen erg gestegen zijn. Via google kon ik ook geen goedkopere aanbieders vinden.


Greetz,
Gos
Door AenG
#18623
GosZk schrijft:
Het moet wel kunnen om de nas te gebruiken om de data te registreren en publiceren.

Via het Synology forum had ik
deze thread gevonden waarin iemand het gelukt was. Ondanks de hulp van de poster is het mij, door mijn slechte kennis van Linux, niet gelukt om het werkend te krijgen. Vandaar deze post.

In de link die jij (Geert) hebt gegeven heb ik om een status update gevraagd. Ben benieuwd :D

In een ander thread op dit forum heb je een link en screenshot geplaatst van Meteohubs. Is deze screenshot op dezelfde site gemaakt? Het viel mij namelijk op dat de prijzen erg gestegen zijn. Via google kon ik ook geen goedkopere aanbieders vinden.


Greetz,
Gos


In Duitsland bieden ze nu een compleet pakket aan. Kast, voeding, cf-kaart en de software is al geinstalleeerd (probeerversie). Een jaar geleden moest je alles los kopen. Daarom valt de prijs nu hoger uit.
Door GosZk
#18626
Klikt heel logisch :)

Reactie op het forum van je link "no plans at the moment.".

Misschien moet het toch maar een Meteohub worden :s
Vooral met dit weer is het natuurlijk erg leuk om de gegevens overal te kunnen benaderen dus ineens heb ik er heel veel haast mee en dan krijg je van die impuls aankopen :)
Door pb2rdf
#18646
Nas is voor opslag van data, heeft niet de functie van een server.
Dat je een nas kunt aanpassen door er flink aan te sleutelen zal ik niet tegenspreken.
Een nas werkt meestal onder linux.

Je kan dus zelf ook een stuk hardware kopen, er twee HD's inzetten met raid1 (mirrorring).
Kijk eens naar freenas.
Maak dus van PC hardware een nas en pas die aan naar je wensen, ipv een kant en klare nas doos als server te laten werken.
Denk dat dit eerder tot een gewenst resultaat leid.

http://freenas.org/freenas
http://nl.wikipedia.org/wiki/FreeNAS
http://nl.wikipedia.org/wiki/Network-attached_storage

De nassoftware op een nas draait niet vanaf een HD maar is zogenaamd embedded, maakt gebruik van eigen intern geheugen
Dus de kans is klein dat je daar je weersoftware bij kan zetten.

grtn, Peter
Door GosZk
#18706
Een nas kan zeker server functies overnemen. Zo kan deze gebruikt worden voor active directory, FTP server, webserver, fotoserver, cameraserver, printserver etc.
Het is dus zeker meer dan alleen data opslag.