Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door weerstation
#19221
I.v.m. het stroomverbruik van de huidige (weer)PC ben ik me aan het inlezen in de meteohubsoftware. Waarschijnlijk ga ik over op de aanschaf van een alix 1d http://shop.varia-store.com/product_info.php?info=p751_Meteohub-Komplettsystem-mit-VGA--ALIX-1D.html.

Hierover heb ik de volgende vraag:
Wanneer ik een WMR 928 op een dergelijk systeem aan wil sluiten moet dit vlgs de Meteohub-manual via een rs232/usb converter. Nou ben ik al diverse malen op dit forum problemen tegengekomen met betrekking tot dergelijke converters. Dit was meestal bij het aansluiten van een weerstation op een PC zonder compoort.
Heb ook al wat andere fora bezocht maar ben hier weinig over tegengekomen.

Heeft er iemand ervaring met het laten draaien van een WMR 928 op meteohub software.

Groetjes,
Harrie
Door weerstation
#20991
Even een opmerking over het gebruik van een serieel-usb converter icm Meteohub software op een Alix1 D board.

Volgens de Meteohub documentatie zou deze gebruikt moeten worden om een wmr928 te laten draaien.

Dit heb ik vervolgens ook zo aangesloten. Onlangs aan het experimenteren geweest en het blijkt dat deze converter helemaal niet nodig is. De wmr928 draait momenteel gewoon op de seriële ingang. Werkt perfect.