Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Weatherman 69
#19516
Hallo,

Mijn naam is Robert Mooy 41 jaar en kom uit Arnhem.
Ik ben niet echt een actief forummer meer maar vandaag heb ik de stap gewaagd en me aangemeld bij het forum van het weer actueel. Ik ben al jaren bezig met het weer en heb ook al geruime tijd een eigen website. Mijn weerstation WMR924N draait 24 uur per dag op een PC via WSWIN. Echter lopen de kosten de pan uit voor de energie. Ik ben gisteren over gegaan tot aanschaf van een meteohub systeem. Straks hoop ik weer 24h/7 de data op een energie verantwoorde wijze het internet op te slingeren. Op dit moment ligt mijn server op zijn gat en ik heb nog weinig zin om deze weer in de lucht te brengen omdat binnen een paar dagen het systeem binnen is.

Het is nieuw voor mij maar ik verwacht dat ik er wel uit kom. Ik heb inmiddels geruime tijd op het net gezocht naar een gepaste oplossing. Eerst gedacht aan een nieuw weerstation maar dat bood geen uitkomst. De meeste weerstations vielen af na het lezen van tests en reviews of omdat mijn software er niet mee overweg kan.
Nu ga ik dus over op Meteohub. Ik hoop er veel plezier aan te beleven en hopelijk jullie straks ook als mijn actuele data straks hier ook op de kaart staan.

Mochten jullie nog tips hebben wat betreft meteohub in combinatiemet WSWIN en een Huger WMR928N ik houd me aanbevolen.

Groeten,
Robert Mooy
Door weerstation
#19517
Hallo Robert,

Welkom op HWA.

Loop ook al enige tijd met plannen om een meteohubserver aan te schaffen. Ook uit energiebesparings overwegingen.

Ik gebruik ook nog steeds de WMR 928 (sinds 2003) Ik ben hier dermate tevreden over dat ik onlangs in Duitsland nog een kompleet nieuwe aangeschaft heb. De prijs bedroeg nog maar de helft van de aanschafprijs in 2003 en ik heb nu aardig wat reserveonderdelen voor als er iets kapot zou gaan.

Groetjes,
Harrie
Weerstation St Hubert
Door Weatherman 69
#19518
Hallo Harrie,

Het weerstation is en blijft uitstekend werken. Ik heb echt overwogen om een ander station te komen maar de enige kandidaat die ondersteunt geen WSWIN en dat is me toch erg veel waard. Mijn station draait ook al sinds 2003. Helaas zijn de onderdelen in Nederland niet meer aan te komen maar Engeland en Duitsland bieden nog voldoende uitkomst. De prijs is inderdaad behoorlijk gedaald. De WMR 200 is nu de "grote jongen" jammer genoeg kan je die niet in de USA bestellen toch € 100,00 goedkoper dan hier maar ja geen WSWIN waar nu een flinke database in zit.

Wellicht doe ik de komende tijd het zelfde als jij en bestel ik nog een WMR928NX in Duitsland (WML Weathershop).

Groeten en ik lat nog wel weten hoe het werkt straks de meteohub.

Robert