Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door fbockstael
#19902
Goed, ik ben na het kijken naar de VMWare image maar gestart met het daadwerkelijk installeren van Meteohub.
Vooralsnog even via VMWare, maar dan volgens de gebruiksaanwijzing van Meteohub zelf.
Aangezien ik het wil installeren op mijn eigen mini-pc heb ik de handleiding voor x86 systemen gebruikt.

Allereerst dus een opstart-CD gemaakt van Debian edge-and-a-half en deze geïnstalleerd. De installatie verliep niet helemaal conform de handleiding, maar ik had geen keus om het anders te doen. Uiteindelijk blijft er dus wel een geïnstalleerd systeem over.
De partitietabel gemaakt volgens de handleiding:
2 GB ext3 mountpoint: /
200 MB swap
Rest ext3 zonder mountpoint

Vervolgens setup.gz geinstalleerd in /root en ./install-easy.sh gedraaid.
Er werden een hoop pakketten gedownload en geinstalleerd.
Wel een paar foutmeldingen zo hier en daar en na opstarten vooral een probleem met het filesystem. /dev/hda3 wordt niet niet herkend.

Na het veranderen van /etc/fstab waar alles nog /dev/hda* heet en dat heb ik veranderd in /dev/sda* start debian zonder problemen op, maar er is geen ipadres zichtbaar waardoor ik concludeer dat de server van meteuhub niet draait.

Zijn er meer mensen die meteohub geinstalleerd hebben op een x86 systeem en hebben zij vergelijkbare problemen moeten overwinnen?

Hoor graag van jullie of dit bekend voorkomt en wat er aan te doen is.

Bedankt vast,

Franklin