Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door fbockstael
#19874
Ondanks verwoede pogingen wil weatherlink maar niet stabiel blijven gedurende langere tijd en ben ik van plan om te gaan switchen naar meteohub. Dit ook omdat ik ernstig gecharmeerd ben van linux.
Ik zag ik de setup van meteohub dat er een file geupload kan worden naar mijn ftp-server voor hetweeractueel.
Om mijn keuze wat makkelijker te maken en er voor te zorgen dat de websitescripts deze file kunnen uitlezen zou ik graag een voorbeeld willen zien van de file hetweeractueel.txt.
Is er iemand die deze naar mij toe zou willen sturen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Franklin
Door fbockstael
#19877
Bij het vergelijken zie ik ondermeer dat er geen $forecast wordt meegestuurd.
Die gebruiken we op dit moment op onze website en in onze API.
Is de inhoud van de file hetweeractueel.txt zelf aan te passen ergens in meteohub?
Door AenG
#19878
Nee dat kan niet. De file hetweeractueel.tx is speciaal voor HWA gemaakt, daarin kun je geen wijzigingen aanbrengen. Meteohub kan ook een file all-sensors.txt automatisch uploaden, daarin zitten wel alle variabelen.


Maar wat nog mooier is:
Meteohub kan ook een compleet html-template uploaden met daarin al de juiste opmaak en waarde van de variabelen. Het middengedeelte op mijn website is zo'n template.
Bijlagen
(85.16 KiB) 175 keer gedownload
Door fbockstael
#19880
Wij zijn beetje eigenwijs hoor en willen graag de data in onze eigen website en geen templates inpassen. Maar dank je wel voor de tip in ieder geval.
Overigens: in all sensors*.txt zie ik ook geen forecast staan.
Die komt nergens voor in meteohubfiles?
Door AenG
#19881
Die zit daar inderdaad niet in. Die wordt als losse forecast.png file geupload.
De afbeeldingen zijn wel aan te passen.

Het template is trouwens helemaal zelf gemaakt een ontworpen. Het is dus geen template wat al kant en klaar is.

Bijlagen
Knipsel-4e3a643e43b0c84f314d677f97e5382c.PNG
Knipsel-4e3a643e43b0c84f314d677f97e5382c.PNG (24.69 KiB) 2726 keer bekeken
Door fbockstael
#19882
Goh, dat is jammer, terwijl de data van de forecast wel uit te lezen is (zie openweerdata.htx via weatherlink).
Moet ik toch even met de webbaas om de tafel hoe we dit eventueel oplossen.
Ik vind persoonlijk stabiliteit van de softare wel een erg belangrijk item. De voorspelling komt feitelijk ook al van MC en KNMI. Maar onze API is/was zo leuk......

Groet,

Franklin
Door AenG
#19883
Ik heb de meteohub nu meer dan een jaar in gebruik. Downtime 0.0!
De software + hardware(alix) is zo stabiel als een huis. Toch een positief punt om met de webbaas te bespreken:)