Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door weerstation
#20927
Ik wil meteohub via internet benaderen.
Nou kan ik via http://ipadres:7777 inloggen op het infopaneel. Ik kan echter niet gevonden krijgen hoe ik in bijv. de public dir. kom, zodat ik de html kan bewerken op afstand.

Iemand een idee wat ik in mijn adresbalk in moet voeren.
Door jorissynaeve
#21017
Je zal een ssh-client moeten downloaden (bv putty). Gewoon met dat programma inloggen op jouw ip-adres.
Als je kennis van linux hebt zou het verder voor jouw geen probleem mogen zijn denk ik.
Door WeerstationGraveNL
#21023
Wat ik altijd doe is het volgende; ik open de verkenner en surf naar "Netwerk".
Dan wacht ik een halve minuut, waarna Meteohub is gevonden.
Dubbelklikken en inloggen met ID en code:
Bijlagen
meteohubviaverkenner.jpg
meteohubviaverkenner.jpg (34.55 KiB) 2384 keer bekeken
Door weerstation
#21033
Joris, ik was al even met putty in de weer geweest maar kom hier toch niet echt verder mee. Inmiddels heb ik een andere (werkende) oplossing gevonden. Op het adres waar ik de Meteohub heb staan staat meestal een andere PC aan.
Via Teamviewer, dat ik al geruime tijd gebruik, kan ik dan via die pc in de Meteohub komen.
Probleem is dus eigenlijk op een alternatieve manier opgelost.

Peter, jouw manier van inloggen werkt alleen als je een intern netwerk hebt. Ik moet de Meteohub op de lokatie van Weerstation St Hubert kunnen benaderen.

Ik ben overigens wel een hele tijd bezig geweest voordat ik wist hoe ik de Meteohub in mijn netwerk via Xp moest vinden. Op mijn laptop draait Vista en vond ik het uiteindelijk op de manier die jij beschrijft.
Ik had natuurlijk gewoon \\\\meteohub in de adresbalk in kunnen tikken, maar ja :unsure:

Iedereen iig bedankt voor het meedenken.

Die backslash moet 2x voor meteohub staan, forum doet hier een beetje moeilijk mee.
Door Willy Peters
#21040
Ik heb geen ervaring met meteohub en weet dus niet of je hier log me in op kunt installeren. Kijk maar eens op www.logmein.com. Deze software installeer je op je weerPC. D.m.v. een wachtwoord kun je met elke pc (met internet)via de site van www.logmein.com op de weerPC komen. Ik gebruik dit al enkele jaren tot volle tevredenheid. Er is een maar, als de PC uitgeschakeld is door wat van reden dan ook, kun je hem ook niet benaderen (logisch). Ik heb als eens met log me in op afstand alle programma's afgesloten en de PC opnieuw op laten starten. Uiteraard wordt dan de verbinding verbroken. Na een paar minuten log ik op afstand weer in en start alle weerprogramma's weer op. De software is nog gratis ook. Echt een aanrader.

Willy Peters
Door weerstation
#21041
Willy, ik denk dat Teamviewer http://www.teamviewer.com/nl/ ongeveer op dezelfde manier werkt.
Het probleem is dat je altijd een stukje software op de weerpc moet plaatsen. Meteohub draait onder linux. Nu is er wel een Linux uitvoering van Teamviewer maar ik ben een absolute noob op linux gebied. Ik durf/kan/wil dus niets extra's op de weerserver te installeren.:blush: