Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door jorissynaeve
#21172
Geen ervaring mee.

Het lijkt er op dat meteoplug van dezelfde makers zijn van meteohub. Met het verschil nu dat al jouw data niet opgeslaan wordt op jouw eigen meteohub maar op een externe server van meteoplug. Je kan blijkbaar, indien je meteohub hebt, ook meteoplug gebruiken.

Meteoplug onthoud dus de data van jouw weerstation op een externe server. Zo kan je meer geavanceerde statistieken achterhalen dan dat je kunt met meteohub. Reden is dat meteohub zo gebouwd is om zo weinig mogelijk performance nodig te hebben.

Lijkt mij op het eerste zicht wel weer dat de maker geld probeert te zoeken. Je moet immers 29€/jaar betalen om meteoplug te gebruiken. Dat heb ik er nu niet voor over en als ik zo iets wil doen maak ik het wel zelf..

Ik vrees nu wel dat met invoer van meteoplug dat de ontwikkelaar meer tijd in meteoplug gaat steken dan in meteohub met het gevolg dat enkele belangrijke "missing functions" in meteohub (zoals maandstatistieken) nooit zullen geïmplementeerd worden..
Door Gerrit
#21173
Hallo Joris.

Ik vindt het niet echt veel geld.
Als je nu een pc 24/7 laat draaien ben je veel duurder uit.
Zelfs in vergelijking met meteohub is het niet duur,je hoeft maar 50-60 euro te inverteren om 24/7 je gegevens op internet te kunnen zetten.
Dan is 29 euro per jaar wel te overzien.

Of er nu niets meer gedaan wordt an meteohub weet ik niet,mijn lijkt het dat je in meteohub dit soort grafieken zou kunnen maken,je zou dan alle data van meteohub op je site moeten zetten,dat lijkt mijn geen groot probleem voor de makers van meteohub.

Groeten,Gerrit
Door jorissynaeve
#21176
Gerrit schrijft:
Als je nu een pc 24/7 laat draaien ben je veel duurder uit.
Zelfs in vergelijking met meteohub is het niet duur,je hoeft maar 50-60 euro te inverteren om 24/7 je gegevens op internet te kunnen zetten.
Dan is 29 euro per jaar wel te overzien.


Klopt op zich wel, maar je moet nog altijd iets hebben om alles door te sturen naar het internet ;) En daarvoor heb je nog steeds hetzelfde nodig dan dat meteohub nodig heeft (vb nslu/alix/...).

De grafieken anderzijds zijn inderdaad wel prachtig!
Door jorissynaeve
#21181
Dat is inderdaad een leuk dingetje :) Mijn mening lichtjes herzien dan ;)
Zolang ze meteohub niet gaan verwaarlozen. Men beweert van niet dus we zullen het maar geloven.

Nu ja, ik heb meteohub en ik beheer mijn data graag zelf. Maar ik ga toch eens bekijken hoe ik die grafieken van meteoplug kan "simuleren".
Door tinuz97
#21183
Hoe reken je dat eigenlijk uit per jaar dan?
Mijn servertje gebruikt bv +-25 watt (inclusief netwerkprinter),24/7 aan.
Gemiddeld tussen de 20-25 watt.....dan is die 1 watt van die plugin inderdaad echt heel weining zeg!
Door osjohn
#21186
Het grote nadeel is dat hij om de 10min upload, heb je WD-Live zou dat veel
te traag werken.

Maar ik denk dat een EEE-PC een betere keus is.

John
Door AenG
#21188
tinuz97 schrijft:
Hoe reken je dat eigenlijk uit per jaar dan?
Mijn servertje gebruikt bv +-25 watt (inclusief netwerkprinter),24/7 aan.
Gemiddeld tussen de 20-25 watt.....dan is die 1 watt van die plugin inderdaad echt heel weining zeg!


Het opgenomen vermogen was 25watt

dat is bij een kWh prijs van € 0,20
(25/1000 x (365 x 24) = 219 kWh x € 0,20 = € 43.80 per jaar

Bij 1watt verbruik
(1/1000 x (365 x 24) = 8.76 kWh x € 0,20 = € 1.7 per jaar