Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
#21950
Ik heb wat zitten spelen met PortForward en schijnbaar is daarbij de toegang tot de Meteohub directories 'beschadigd'.

Als ik Meteohub probeer te benaderen via Verkenner, dan krijg ik een foutmelding dat het pad niet gevonden kan worden.
De Meteohub is aangesloten op een Sitecom N300 router.
Moet ik de Meteohub daarin opnieuw toevoegen of zo?
Iemand een idee?
Alle hulp is welkom.


PS: Meteohub upload de weergegevens gewoon naar internet, dus dat werkt gelukkig nog wel.
Bijlagen
Meteohub2.png
Meteohub2.png (37.54 KiB) 2638 keer bekeken
Door WeerstationGraveNL
#21955
Met dit adres http://192.168.0.100/cgi-bin/meteohub.cgi kom ik bij het administratiepaneel, maar het gaat mij om de directories waar de bestanden staan (public e.d.).

Ik heb net de hele zooi even uit en aan gezet, en tevens de software van Meteohub geupdate.
Nu wordt Meteohub weergegeven op het adminpanel van de router.
Ik blijf echter dezelfde foutmelding krijgen als ik Meteohub via de verkenner benader.
#21981
ago
Might be that your DNS entries are corrupt. Try to access meteohub directly by using the ip address instead of the name:
start - run:
\\\\192.168.0.100


Ik zag bovenstaande op het meteohub forum staan, dus hier ook gelijk proberen.
Bij mij werkt dit dus niet.

Je gaat dus naar start, zoekvenster en voer daar in \\\\192.168.0.100, klopt dat?

gr Geert
Door WeerstationGraveNL
#21987
Dat werkt bij mij inderdaad.
Ik typ het ip-nummer met twee \\\\ ervoor.
Dan krijg ik toegang.
Ook vanuit Dreamweaver kan ik zo bij m'n bestanden komen.

Op één of andere manier is het netwerkadres van Meteohub gewijzigd.
Hij blijft een foutmelding geven als ik Meteohub op de traditionele wijze benader.

Maar goed, wat omslachtig, maar ik kan er weer bij.
Bedankt voor je reacties.
Via via kom je uiteindelijk toch bij de oplossing :)
Door WeerstationGraveNL
#21989
Sterker nog Geert: schijnbaar heeft deze manier van benaderen het adres van NETWERK --> METEOHUB weer gerepareerd.
Ik kan nu weer op de oude vertrouwde wijze naar mijn bestanden op de Alix 1D :woohoo:
Nou jij... en dan ik !?
#21991
Bij mij werkt de manier via de verkenner prima. Maar ik zag dat het ook anders kon.
Via het start - zoekvenster werkt bij mij niet.
Als ik in het zoekvenster bv. \\\\192.168.1.10:81 invoer dan krijg ik de melding GEEN TOEGANG
#21999
WeerstationGraveNL schrijft:
Probeer dan eens dit:

\\\\192.168.1.10

Dat is het adres dat zou moeten werken.


Dat werkte inderdaad. Dus geen poortnummer opgeven als je de Meteohub op directory niveau wilt benaderen.

Bedankt voor de tip.


gr Geert