Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
#23548
@ Gerrit: dat ziet er bijzonder goed uit.
Ik heb nog even wat problemen met de regenhoeveelheid (door een bug in de voorlaatste update), maar dat is een kwestie van tijd en dan ga ik het ook gebruiken.
Die kaart is eigenlijk een mesomap, zoals MesoMap Live, maar wel een aardige variant.

@ Geert: dat had ik meegekregen. Heb nu alle raw-bestanden gezipped. 1 heeft hij er gepakt, en de rest lijkt steeds niet te lukken. De aanhouder wint (ooit :) ).
Door weerstation
#23549
Deze topic startte met de opmerking dat de update naar 4.6K niet goed ging. Ik begrijp dat er inmiddels een hotfix is.

Volgens Peter wordt de neerslagfactor nu wel weer goed meegenomen, dat is dus gerepareerd. Ik zie echter op het Meteohub forum dat er na de hotfix nog problemen zijn met de luchtdrukcalibratie.

Kan iemand mij vertellen of het momenteel veilig is om de update 4.6K te doen.
Door weerstation
#23580
Zojuist de stoute schoenen aangetrokken en de nieuwe update 4.6L geinstalleerd. Lijkt allemaal goed gegaan te zijn. Na de update gaat Meteohub alles herberekenen, dit neemt even wat tijd in beslag.

Ook de gegevens naar de Meteoplug map werden meteen goed verstuurd.
Door WeerstationGraveNL
#23597
Harrie, ik heb vannacht ook 4.6L geinstalleerd en vanmorgen constateerde ik dat de regenhoeveelheid correct werd weergegeven. Het enige waar ik nu nog even mee zit, is het ontbreken van grote stukken windgegevens. Maar goed, stapje voor stapje :)
Door WeerstationGraveNL
#23599
Even een update: het is inderdaad gelukt om een paar maanden te uploaden. De regen wordt nu correct weergegeven. Na een recompute wordt nu ook de wind goed weergegeven.
Waarschijnlijk is alle ellende ontstaan door de "slechte" update (K) en weer opgelost door de laatste update (L) te installeren.
Door Sjulp
#23600
Ondertussen zitten ze al aan versie 4.6m
Had in het begin ook problemen, maar na het maand-voor-maand importeren in MeteoPlug werkt het bijkbaar naar behoren.
Wat de kleuren op de kaart betreft: rood = MeteoPlug, Blauw = MeteoHub en Geel = Plug aangevraagd maar nog niet geaktiveerd.

Groeten
Door WeerstationGraveNL
#33681
Ik zie aan mijn reactie 2 berichten hiervoor dat ik sinds 7 maanden en 3 weken er niet meer naar omgekeken heb :)
Ik moet ook bekennen dat het voor geen meter werktte en dan haak ik al snel af.
Hoe is dat bij de anderen?
Gaat het daar wel goed?
Door Gerrit
#33690
Ik heb er geen problemen mee.
Een paar weken geleden heb ik alle data van voor 2009 opnieuw naar meteoplug verzonden,de fouten die er inzaten met de wind,en de regen weergave zijn er nu uit.


Ik moet zeggen dat meteohub,en meteoplug mijn zeer goed bevallen.

Groeten,Gerrit