Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door teesee64
#29886
Ehhh... ik heb er niet zoveel verstand van, maar in die virtuele omgeving moet ook een besturingssysteem draaien. En aangezien dat OS de verouderde Debian distru is, maakt het dus niet zoveel verschil. Zal ook niet werken volgens mij?

Groet,
Theo
Door meteozwolle
#29909
teesee64 schrijft:
Ehhh... ik heb er niet zoveel verstand van, maar in die virtuele omgeving moet ook een besturingssysteem draaien. En aangezien dat OS de verouderde Debian distru is, maakt het dus niet zoveel verschil. Zal ook niet werken volgens mij?

Groet,
Theo


ja dat klopt maar het probleem is toch dat men meteohub wil kunnen blijven draaien en ook een nieuwe debian-versie wil installeren.

mijn idee zou dan zijn:

1) installeer vmware esxi
2) draai daarbinnen een virtuele machine met debian oude versie en meteohub
3) draai daarnaast in aparte omgeving debian nieuwe omgeving.

misschien kan je vmware ook wel binnen de nieuwe debian draaien dan is het nog makkelijker en hoef je dus alleen maar 1 virtuele server met meteohub en oude debian te draaien

klaar ......
Door teesee64
#29912
Is op zich wel een manier. Maar je kunt dan dus gewoon zonder vmware en een oude Dibian distru gaan werken ;-)

Probleem is eigenlijk gewoon dat er fors wat verbeteringen zijn in de nieuwste Debian en dat Meteohub daar niet zo 1,2,3 mee wil werken.

Maar om niet te veel af te dwalen.. Ik zou TS adviseren om zich wat te verdiepen in Linux en proberen de install file aan te passen.

Groet,
Theo
Door yjb
#29922
Ik heb even met Boris (de ontwikkelaar van Meteohub gemailed):

Meteohub zal naar Lenny worden geport. De SheevaPlug Meteohubs draaien al onder Lenny.
Het probleem met x86 is, dat Meteohub diverse omgevingen moet ondersteunen: Alix, diverse Eboxes, WMware etc. Een port die al deze x86 systemen ondersteund is nogal gecompliceerd en kost tijd.

Bovenstaande geeft aan:
- Zelf Etch naar Lenny upgraden zal geen zin hebben, omdat MH daarna toch niet zal werken. Ik heb, bij wijze van een quick 'n dirty test, geprobeerd om het OS te upgraden, maar je loopt dan ook tegen een een filesysteem space probleem aan.
- Geduld is een schone zaak, het hele MH project blijft uiteindelijk een hobby.

Ysbrand