Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door jorissynaeve
#29875
Bij het installeren van extra programma's in linux is het nodig om "apt-get update" uit te voeren.
Echter, indien we dit willen uitvoeren vind deze de sources niet meer terug. De reden is waarschijnlijk het feit dat meteohub op debian etch draait en dit is een verouderde distributie.
Iemand die hier een oplossing voor heeft of meer info hierover weet?
Door jorissynaeve
#29878
Bedankt Marcel voor het antwoord.

Maar meteohub werkt op debian en die zit in de image. Ik draai trouwens al meer dan een jaar meteohub op mijn x86 systeem.
Ik zou het best kunnen vergelijken met een windows 95 versie waar een programma op geïnstalleerd staat. Windows 95 is nu verouderd en wordt niet meer ondersteund in de updates ed.
Door fbockstael
#29879
Dit staat in de handleiding van Meteohub:

The Meteohub system makes use of Debian etch-and-a-half linux operating system that is available under various open source licenses. This is a original Debian distribution without any modifications. You get it from the usual sources from the Internet.

Als je de goede repositories hebt moet je gewoon een update kunnen doen hoor.
Mits deze nog bestaan uiteraard.
Door teesee64
#29881
Klopt, ik liep ook tegen hetzelfde probleem aan toen ik Meteohub wilde installeren op mijn x86 server. De installatie file van Meteohub wordt niet meer bijgewerkt blijkbaar naar de nieuwe Debian distru.

Omdat Meteohub geen generic x86 wil ondersteunen en het gebrek aan support via het forum ben ik ermee gekapt en draai nu met cumulus.

Jammer want Meteohub is op zich best een goed systeem. Maar je bent eigenlijk verplicht om een Alix systeem aan te schaffen. Of je moet goed thuis zijn in Linux en zelf de install. files aanpassen naar de nieuwste versies.

Op de website staat dit:
During time the installation script might run into errors, not being able to download packages from the Internet when file locations or Internet addresses change. Please inform "info(at)meteohub.de" to get the scripts corrected in that case

Maar emailen heeft geen enkele zin. Ik kreeg er geen reactie op en ook op het forum zijn er vragen gesteld maar geen reacties.

Groet,
Theo
Door jorissynaeve
#29882
Ik vrees alleen dat, als ik ga upgraden van etch naar lenny dat meteohub niet meer gaat werken...
Iemand die de upgrade al gedaan heeft?
Door meteozwolle
#29883
teesee64 schrijft:
Klopt, ik liep ook tegen hetzelfde probleem aan toen ik Meteohub wilde installeren op mijn x86 server. De installatie file van Meteohub wordt niet meer bijgewerkt blijkbaar naar de nieuwe Debian distru.

Omdat Meteohub geen generic x86 wil ondersteunen en het gebrek aan support via het forum ben ik ermee gekapt en draai nu met cumulus.

Jammer want Meteohub is op zich best een goed systeem. Maar je bent eigenlijk verplicht om een Alix systeem aan te schaffen. Of je moet goed thuis zijn in Linux en zelf de install. files aanpassen naar de nieuwste versies.

Op de website staat dit:
During time the installation script might run into errors, not being able to download packages from the Internet when file locations or Internet addresses change. Please inform "info(at)meteohub.de" to get the scripts corrected in that case

Maar emailen heeft geen enkele zin. Ik kreeg er geen reactie op en ook op het forum zijn er vragen gesteld maar geen reacties.

Groet,
Theo


ik snap jullie probleem.

ff meedenken

is een vmware image zoals aangeboden via de meteohub-site niet een optie ?

mvg,

Marcel
Door teesee64
#29884
Ik denk dat die vmware versie hetzelfde probleem heeft omdat deze ook gebruikt maakt van een verouderde debian distru.

Groet,
Theo
Door meteozwolle
#29885
teesee64 schrijft:
Ik denk dat die vmware versie hetzelfde probleem heeft omdat deze ook gebruikt maakt van een verouderde debian distru.

Groet,
Theo


dat zou goed kunnen maar een door meteohub in een aparte omgeving te draaien heb je niet meer het probleem bij een upgrade/update van je eigen debian omgeving.

eigenlijk maak je dus meteohub niet meer afhankelijk van jouw host-omgeving op die manier.