Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Mark9012
#37158
Beste mede weeramateurs,

graag zou ik van jullie een aantal zaken willen weten, over meteohub.

-kan meteohub samenwerken met WD en WDLive?
-nu lees ik met wd mijn weerstation uit, dit zou ik graag willen doen met meteohub.
-kan meteohub ook met de getijden overweg? of moet ik daar weatherdisplay nog voor hebben.
-de template van de dashboard van meteohub, die standaard wat grijzig, kan ik deze naar eigen smaak inrichten?, zoja is dit ingewikkeld?
-kan meteohub ook aparte waarden uitlezen als solar in a jar? ( ik gebruik nu namelijk de temperatuur sensor in de TFA nexus windmeter als solar sensor.
-en heeft meteohub ook de mogelijkheid voor temperatuur weergaven als hitteindex,humidex, THSW, apparent?

Kortom aardig wat vraagjes.

Alvast bedankt !

Groet,

Mark.
Door weerstation
#37163
Hallo Mark,

Helaas kan ik niet alle vragen beantwoorden, hetgene dat ik weet heb ik beantwoord.

-kan meteohub samenwerken met WD en WDLive? Je kan de Meteohub bestanden naar WD exporteren / Je kan een WD live bestand versturen vanuit Meteohub.
-nu lees ik met wd mijn weerstation uit, dit zou ik graag willen doen met meteohub. Geen enkel probleem
-kan meteohub ook met de getijden overweg? of moet ik daar weatherdisplay nog voor hebben. Zitten geen getijden in
-de template van de dashboard van meteohub, die standaard wat grijzig, kan ik deze naar eigen smaak inrichten?, zoja is dit ingewikkeld? Ik dacht niet dat dit kon. Je kan echter html/php pagina's in je eigen look en feel aanmaken met meetgegevens
-kan meteohub ook aparte waarden uitlezen als solar in a jar? ( ik gebruik nu namelijk de temperatuur sensor in de TFA nexus windmeter als solar sensor.Ik heb daar zelf nooit mee gewerkt maar je kan wel meerdere sensoren (anders dan de standaard) toevoegen
-en heeft meteohub ook de mogelijkheid voor temperatuur weergaven als hitteindex,humidex, THSW, apparent? .Hitte en Humidex wel
Door idociko
#48208
Ik ben nieuw op dit forum, mijn reactie is dus wellicht wat laat, maar wie weet heb je er nog wat aan. Solar in a jar werkt perfect met Meteohub. Op mijn site zie je dankzij deze techniek constant een nauwkeurig kloppende beschrijving van de hemel.

http://www.hazajon.eu/weer/solar_in_a_jar.php

Jos