Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door GosZk
#38847
Hallo,

Ik gebruik mijn TFA Nexus Pro i.c.m. een Meteohub en ik zou graag mijn metingen standaard vanaf 00:00u willen maken i.p.v. zoals nu de afgelopen 24u. Bij neerslag staat bij mijn station *** mm en ik wil natuurlijk liever gewoon mee doen met de neerslag metingen. Of is dat een standaard van het weerstation zelf en kan dit niet gewijzigd worden?
Door wslangerak
#38854
Dit kan je niet op je WS instellen, maar is een softwarekwestie.

Meteohub dus in dit geval. Er is hier vast wel iemand die weet hoe je dat instelt.
Door weerstation
#38863
Dit is in Meteohub niet in te stellen.

Ik denk dat je bij HWA in het beheer van je weerstation aangegeven hebt dat er een reset is op een ander tijdstip dan 00.00uur.

De oplossing zal dan ook zijn.
inloggen op beheer weerstation,
Algemene informatie,
Tweede regel
Wat is de reset tijd van je weerstation? uitleg op 00.00 instellen.

Succes
Door GosZk
#38878
Hoi weerstation/Harrie :)

Die instellingen kan ik wel wijzigen maar dan kloppen de gegevens toch niet meer? Dit station geeft de waarden van het afgelopen 24u aan dus ook al zet ik bij de beheer optie "Om 00:00u" aan dan nog kloppen de waardes toch niet? Neerslag zal van het afgelopen 24u blijven toch?

Of zie ik iets over het hoofd? :)

Ik had gehoopt dat de Meteohub ergens de optie had om in de waarden een 00:00u reset te geven. Mijn weerstation kan door de wijzigen van Luc dus geen neerslag waardes meer doorgeven omdat deze perse 00:00u moeten zijn.
Door weerstation
#38882
Hoi,

Ik heb even in de documentatie van de Nexus zitten kijken maar zie daar helemaal niets in staan over een resettijd van het station.

Dit station geeft de waarden van het afgelopen 24u

Dit is een stukje software in je weerstation en heeft niets te maken met de resettijd. Meteohub bewerkt de ruwe gegevens uit je station geheel zelfstandig.

Ik kan er even niet achter komen welke parameter Luc gebruikt om de neerslag op te halen uit Meteohub. Ik ga er van uit dat dit $day1_rain?_total_mm is.
Aangezien de standaard bij HWA de dagwaarde is neem ik aan dat hij ook de dagmeting dus van 00.00 tot 23.59 ophaalt en niet de afgelopen 24 uur.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat wanneer je softwarematig een ander resettijdstip invoert je dan in het beheer van je weerstation op HWA in moet vullen welk tijdstip dit dan is. Aangezien die mogelijkheid in jouw software (Meteohub) niet aanwezig is, is het gewoon 00.00uur.
Door GosZk
#38887
Heb de handleiding er nog eens op nageslagen en ik moet toegeven dat hierin de 24 uurs metingen niet vermelden worden. Ik denk dat ik ergens te snel conclusies heb getrokken.

Luc/HWA gebruikt de parameter "dailyRain = "0.0";" voor de dagelijkse metingen. Ik ga voor de zekerheid nog even een controle uitvoeren en als dat goed gaat laat ik de instelling op "00:00u" staan.

Wordt vervolgd.

Bedankt voor je hulp!
Door GosZk
#38897
Reset vind inderdaad om 00:00u plaatst. Dit zal vooraf in de meteohub geconfigureerd zijn.

Harrie, bedankt voor je hulp.


Topic kan opslot.