Discussie forum over de Meteobridge / Meteohub. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
#39730
Ik vind het prachtig dat er een een goed softwarepakket bestaat om de Meteohub gegevens op een simpele manier op een website te plaatsen. Veel weeramateurs zullen hier erg blij mee zijn.

Alleen krijg je wel een standaard scherm wat vele anderen ook gebruiken. Iedereen wil toch een eigen ontwerp maken wat uniek is. Ik begrijp dat niet iedereen dezelfde kennis heeft, maar daar is tenslotte dit forum voor.

Misschien een vervolg op dit (installatie) topic?

gr Geert
Door meteozwolle
#39735
AenG schrijft:
Ik vind het prachtig dat er een een goed softwarepakket bestaat om de Meteohub gegevens op een simpele manier op een website te plaatsen. Veel weeramateurs zullen hier erg blij mee zijn.

Alleen krijg je wel een standaard scherm wat vele anderen ook gebruiken. Iedereen wil toch een eigen ontwerp maken wat uniek is. Ik begrijp dat niet iedereen dezelfde kennis heeft, maar daar is tenslotte dit forum voor.

Misschien een vervolg op dit (installatie) topic?

gr Geert


Geert,

eens met je reactie.

Ik zie de caterlake template ook meer als een 'voorbeeld' hoe je zelf een mooie site kan maken. Mijn idee is dat meteohub DE basis vormt voor alle weergegevens die ik lokaal met mijn weerstation of andere 'sensoren' verzamel. Op de meteohub worden de gegevens verzamelt en dan 'afhankelijk van nut en noodzaak' verzonden naar andere lokaties (eigen website of verzamelsites van weergegevens zoals HWA)
Door Mark9012
#39934
Marcel,

Nog een kort vraagje, weet jij of het volgende mogelijk is?




zoals je weet heb je bovenaan het mooie dashboard van de carterlake templates.
ik zou dan ook dat bovenstuke zoals in de screenshot hierboven in mijn bestaande website willen plaatsen, ipv nu de WDL weet je of dit mogelijk is?



Groet,

Mark
Bijlagen
Knipsel-25d9f1e8c6001633750af55c175da91d.JPG
Knipsel-25d9f1e8c6001633750af55c175da91d.JPG (89.13 KiB) 1956 keer bekeken
Door meteozwolle
#39935
ja dat kan. dmv een iframe is dat mogelijk
met behulp van een iframe kan je andere websites in je bestaande website 'integreren' het lijkt dan alsof het is ingevoegd in je website maar 'onder de motorkap' wordt er dmv een url een andere website opgevraagd.

het hangt een beetje van je huidige website af of en hoe je ene iframe kan invoegen.

met welke software (cms) heb je je huidige website gemaakt ?

groet,

Marcel
Door Mark9012
#39938
met Joomla,

als het kan zou het 't mooiste zijn als ik alleen het bovenstaande plaatje erin zou krijgen de rest wat op de pagina staat hoeft liever niet.